logo
Amazing

Het toonaangevende Amazing Destinations brengt heel gericht structuur aan in werkprocessen met TravelSpirit.

Sinds 2017 maakt deze Belgische high end maatwerkspecialist een forse groei door. Enorm belangrijk om deze ontwikkeling gepaard te laten gaan met de professionalisering van werkprocessen en het behalen van efficiëntie.

Het is een mooi verhaal hoe Amazing Destinations is gegroeid van een lokaal reisbureau met de focus op doorverkoop van Thomas Cook en TUI producten tot aan een sterke speler in het Belgische maatwerk segment. In de laatste jaren werd sterk nagedacht over welk type klant ze wilden bedienen met welk type product. Er werd resoluut gekozen voor de uitbouw van een amazing productportefeuille voor een high end cliënteel. 

Deze doorgedreven keuze resulteerde in een sterke groei in de laatste 5 jaar, jammer genoeg onderbroken door de coronajaren.  

“We zeggen consequent neen tegen aanvragen die afwijken van ons DNA. Nét door volop in te zetten op het uitwerken van amazing à la carte reizen én het creëren van unieke memories for life, zien we onze groei significant stijgen” Inge van Lysebeth, eigenaar.
Amazing

Logischerwijs gaat dit gepaard met de nodige uitdagingen om structureel de gewenste kwaliteit te blijven leveren in alle stappen van de customer journey. 

Op zoek naar een geschikte software partner

Behoud van focus op het leveren van “Amazing” vakanties aan de directe klant in het hogere segment, slaat dus aan. Er zijn inmiddels winkels in Gent, Antwerpen en Brussel. De wisselwerking tussen offline en online werkt heel goed. Het is de persoonlijke irritatie van Inge die ervoor zorgt dat het bedrijf zich nu heel gericht bezig houdt met het stroomlijnen van werkprocessen en een professionelere dienstverlening. 

We willen altijd verrassen met mooie, inspirerende en correcte offertes, ongeacht van welke collega je een reisvoorstel krijgt. Slordige keuzes in productinhoud, fotomateriaal en lay-out, taalfouten, etc.. doen in mijn beleving afbreuk aan het merk, dat moest beter. “ Inge van Lysebeth.

Begin 2020 werd door Ruud Verheyen, verantwoordelijk voor het aanbrengen van meer structuur en efficiëntie in de organisatie, een zoektocht gestart naar geschikte softwareleveranciers. In 2 maanden tijd zijn er 9 partijen uit België, Nederland en het Verenigd Koninkrijk onderzocht. Na diverse demo’s en gesprekken met deze leveranciers is in maart 2020 de handtekening gezet onder de samenwerking met het nederlandse TravelSpirit.

De wens was duidelijk

Belangrijkste focus was om de kwaliteit van de offertes naar een hoger niveau te krijgen. Dat betekent een goed offerte systeem dat flexibel is, complexe maatwerk reizen aan kan, waarbij de output inspirerend is met de opmaak vanzelfsprekend in de eigen huisstijl.  Deze gewenste combinatie van eigenschappen, werd gevonden in de Visual Tour Builder van TravelSpirit. In 2020 en 2021 werd veel energie gestoken in het vullen van de Visual Tour Builder met content, zodat dit door iedere collega gebruikt kan worden. In 2022 wordt gefocust op interne opleidingen, zodat het uitbrengen van een persoonlijke offerte uiteindelijk mogelijk zal zijn met een relatief kleine inspanning.

“Er zit heel veel kennis in de hoofden, maar verspreid over de kantoren. Deze kennis wil je centraal beschikbaar hebben voor alle collega’s, daarvoor heb je systemen nodig.” Ruud Verheyen
Amazing

En nu doorpakken met CRM

Nu er gelukkig weer volop geboekt wordt, heeft het inbedden van het CRM in 2022 de focus. Er wordt gestart met de basis, zodat iedere klant en alle bijbehorende communicatie centraal beschikbaar is voor alle collega’s. Wel zo handig als een klant belt, dat alle informatie direct op je scherm staat. Vervolgens kan er begonnen worden met het aanbrengen van klantsegmenten en kunnen daar specifieke workflows op worden aangepast. 

“Later gaan we het gebruik van het CRM opschalen. Dan sturen we echt iets mega mafs naar 50 klanten en niet naar 50.000 mailadressen.” Inge van Lysebeth.

De persoonlijke benadering van zowel TravelSpirit als die van Amazing Destinations sluit goed op elkaar aan. Het samenwerken verloopt dan ook voorspoedig en biedt nog volop mogelijkheden voor vervolgstappen. 

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen met het structureren van werkprocessen?

Plan een demo in of neem contact op.

Wil je op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen?

Schrijf je dan hieronder in voor onze e-mail updates

  •  *
    Vul hier je e-mailadres in naam@bedrijf.nl