logo
SNP

SNP Natuurreizen: meer rust & overzicht door het gebruik van de TravelSpirit CRM modules

Tegelijk met de implementatie van het TravelSpirit CRM in december 2019, werd op de verkoopafdeling van SNP een nieuwe werkwijze doorgevoerd. Gevolg: meer rust en overzicht dan voorheen, zelfs nu met minder collega’s.

In 2019 kwam SNP Natuurreizen weer op eigen benen te staan, na jarenlang onderdeel te zijn geweest van ANWB Reizen. Mede als gevolg hiervan, was men bij SNP op zoek naar een aantal nieuwe IT-oplossingen. Onder andere voor de telefooncentrale en het CRM werd een zoektocht gestart. De uiteindelijke keuze was de combinatie van WeCloudit voor de telefonie en TravelSpirit voor het CRM. Niet in de laatste plaats vanwege de goede integratie tussen deze twee systemen.

Koppeling DaVinci

Een deel van het ICT-landschap werd behouden. Zoals het backofficesysteem “DaVinci”. Wel zaak dat het nieuwe CRM goed met deze bestaande backoffice kon samenwerken. Voor specifiek de combinatie “DaVinci & TravelSpirit CRM” ging SNP kijken bij een reiscollega, een bekende verre reizen specialist. Hier bleken de ervaringen met deze combinatie positief. Dat was belangrijk voor SNP, dat maakt de kans van slagen van een dergelijk ingrijpend project immers groter.

Implementatie vlak voor hoogseizoen

De tijd begon inmiddels te dringen. Men wilde persé voor het hoogseizoen van januari 2020, zowel het CRM geïmplementeerd als de verkoopafdeling getraind hebben. Beide trajecten zijn voorspoedig verlopen.

“Mijn afdeling Sales was wel wat huiverig, maar het is heel snel gegaan. Het was helemaal niet zo moeilijk, eigenlijk best makkelijk. Met een á twee dagen goede uitleg hadden we het onder de knie.”
Patricia Samuels, Teamhoofd Sales

Meer rust en overzicht

Door de implementatie van het TravelSpirit CRM, werd het op de afdeling Sales mogelijk om zogeheten “landenblokken” in te richten. Op basis van een dossiernummer of een stukje tekst in de email, wordt het bericht van de klant direct bij het juiste landenteam afgeleverd. Voorheen kwam alle email centraal binnen en werd het handmatig verdeeld. Deze nieuwe werkwijze zorgt voor meer rust en overzicht op de afdeling, ook in drukke periodes. Bij SNP is in de afgelopen maanden weer bijna “ouderwets” geboekt en moest de klus met een kleiner team geklaard worden (net als in de rest van de branche). De ultieme test en die was succesvol.

We hebben een efficiëntieslag gemaakt in het klantcommunicatie proces, omdat de klant meteen herkend wordt als hij/zij een boeking heeft. Ook voor de medewerkers is het fijn om te zien wat de contacten met een klant geweest zijn, te meer omdat we veel parttimers in het Salesteam hebben. Erg prettig ook dat we veel instellingen in het systeem zelf kunnen beheren, dat maakt ons erg slagvaardig “
Jacqueline Tan, functioneel systeembeheerder & projectmanager

Samenwerking tussen afdelingen

Alle communicatie met en over een klant, staat centraal georganiseerd. Of het nu gaat om feedback van een klant of specifieke interne vragen over een dossier, die aan een Productmanager zijn gestuurd. Alle relevante afdelingen werken in hetzelfde systeem en kunnen de laatste communicatie direct raadplegen. Dit voorkomt onnodig navragen bij collega’s en het kwijtraken van losse emails. Erg fijn voor zowel klant als medewerker.

Samenwerking met TravelSpirit

SNP kijkt positief terug op de eerste 1,5 jaar van de samenwerking met TravelSpirit.

De samenwerking met de mensen van TravelSpirit is prima, korte lijnen zijn prettig, snel antwoord van de supportdesk bij vragen. Begeleiding implementatietraject was goed, er werd met ons meegedacht. Bootcamps in Baarn ter kennismaking modules heb ik ook als prettig ervaren, altijd uitstekend verzorgd met lekkere lunch.” 
Jacqueline Tan

Lees meer over de CRM module van TravelSpirit >>

Wil je op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen?

Schrijf je dan hieronder in voor onze e-mail updates

  •  *
    Vul hier je e-mailadres in naam@bedrijf.nl