logo
Travel

Neem voorgoed afscheid van de wildgroei aan Excel lijstjes

Travel Intelligence: al jouw KPI’s overzichtelijk in één dashboard

Bijna iedere reisorganisatie wil het, slechts weinigen doen het: beslissingen nemen op basis van data in plaats van enkel op gevoel. Met Travel Intelligence heb je continu inzage in de voor jou belangrijke Key Performance Indicators.

Inzicht in data ontbreekt

Zitten er genoeg kwalitatieve leads in de pipeline? Wat is de bijdrage in marge per medewerker? Wat zijn de belangrijkste redenen waarom geïnteresseerden afhaken? Zomaar wat basale vragen, die meestal niet resulteren in snelle en juiste antwoorden. Herkenbaar? Troost je met de gedachte dat dit bij de meeste reisorganisaties het geval is.

Wildgroei aan excel lijstjes

Zo was het ook bij Bohemian Birds.

⁠“Er ontstond een wildgroei aan excel lijstjes voor uiteenlopende KPI’s. Deze lijstjes zijn tijdrovend om bij te houden en erg foutgevoelig. Ik ben toen mijn eerste dashboards gaan bouwen en dat leverde veel tijdswinst op. Maar minstens zo belangrijk, het leverde ook veel nieuwe inzichten op. Zo is de conversie op het aantal boekingen interessant om te weten, maar inzicht in de conversie op marge is waar het echt om gaat. Zo focus je altijd op de best renderende klanten.” ⁠~ Michiel Stoffels, CEO Bohemian Birds.

Het idee was geboren

Bohemian Birds werkt net als veel andere reisorganisaties met de software van TravelSpirit. De backoffice en CRM data uit deze software bleek uitstekend geschikt als bron voor de dashboards. Zo goed zelfs, dat Michiel heeft besloten om rond deze dashboards een nieuw bedrijf op te richten. Hij treedt terug als CEO van Bohemian Birds en gaat zich volledig focussen op Travel Intelligence.

Eerste klanten zijn een feit

Bij onder andere Voja Travel en Van Verre / Special Traffic draait het dashboard van Travel Intelligence al. De basis bestaat uit standaard KPI’s, zoals: omzet en marge, inzicht in aanvragen en afhaak redenen. Desgewenst wordt er maatwerk geleverd, bijvoorbeeld detail analyses over de performance van reisagenten, debiteurenanalyse of luchtvaart statistieken. Consistente data leveren zelfs inzichten met terugwerkende kracht op.

Wij zijn erg blij met deze Business Intelligence laag op onze software. TravelSpirit klanten beschikken hiermee over diepgaande realtime inzichten in hun eigen data. De dashboards zien er overzichtelijk uit en je kunt doorklikken als je meer details wilt. ⁠~ Barry Nijenhuis, mede-eigenaar TravelSpirit.

Van pakketreis tot maatwerkspecialist

Bij de verkoop van (maatwerk)reizen is inzage in data erg belangrijk. Wat zijn de kenmerken van kwalitatief goede leads? Hoe presteert een medewerker qua conversie en marge, overall, en voor een specifieke bestemming? Direct toegang hebben tot dit soort informatie, vergroot de kans aanzienlijk dat keuzes gebaseerd worden op data. Voor de meeste reisorganisaties is het nemen van data driven beslissingen een voorwaarde om succesvoller te worden én te blijven.

Van marketing tot en met finance

Van marketing inzichten tot en met het voorspellen van valutabehoeften, voor alle afdelingen is het hebben van data van groot belang. Behalve de TravelSpirit software, integreert Travel Intelligence ook bronnen als Google Analytics, Google Sheets, CSV bestanden en meer. Zo ontstaat er één centrale plek met alle gewenste inzichten.

Geïnteresseerd? Neem contact met ons op voor meer informatie of volg de online demo op woensdag 13 oktober om 14.00u.

Wil je op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen?

Schrijf je dan hieronder in voor onze e-mail updates

  •  *
    Vul hier je e-mailadres in naam@bedrijf.nl