logo

Thijs Hubby eSim.jpg

Mobiel internet als service voor jouw reizigers: het nieuwe normaal?

Het gebruik van mobiel internet tijdens het reizen is tegenwoordig net zo vanzelfsprekend als het inpakken van je koffer. Maar hoe zorg je ervoor dat reizigers naadloos verbonden blijven zonder gedoe met simkaarten? Thijs van der Wijk, mede-oprichter van Hubby eSim, legt uit hoe hun eSIM-oplossing in samenwerking met TravelSpirit dit een stuk eenvoudiger maakt.

Geen gedoe met simkaarten

Hubby eSIM is eigenlijk heel simpel. Geen gedoe met fysieke simkaarten of dure roaming bundels en reizigers behouden hun eigen nummer. Ze ontvangen een mail uit naam van hun reisorganisatie, gebruiken de promocode, installeren thuis al de digitale simkaart, en voilà, geregeld. Het kost hooguit 3 minuten, maar bespaart een hoop gedoe bij aankomst in het buitenland.

Goed geluisterd naar feedback reisorganisaties

Het idee voor Hubby eSIM ontstond zo'n drie jaar geleden, toen Thijs begon met een vergelijkbare oplossing in Turkije met draagbare wifi-apparaten bij hotels. Door omstandigheden moesten ze ermee stoppen. Terug in Nederland realiseerden ze zich dat de toekomst lag in digitale oplossingen. Door goed te luisteren naar feedback van reisorganisaties zoals Riksja Travel en Koning Aap, ontwikkelden ze een product dat perfect aansluit bij de behoeften van reizigers en reisorganisaties. Diverse verre reizen specialisten, waaronder Tenzing Travel en Travelnauts zijn dit jaar gestart met het aanbieden van mobiel internet aan hun reizigers.

Internet zoals thuis, overal ter wereld

De voordelen voor reizigers zijn duidelijk. Niet alleen besparen ze geld (meer dan 70% in vergelijk met Roaming), maar ze kunnen ook direct na aankomst in het buitenland online gaan. Zo kunnen ze hun familie laten weten dat ze veilig zijn aangekomen, routes plannen met Google Maps of lokale aanbevelingen opzoeken op sociale media. Het is internet zoals thuis, maar dan overal ter wereld.

Mooie service voor klanten

Voor reisorganisaties is het niet alleen een mooie service voor hun klanten, maar kan ook extra inkomsten genereren. Door de service op te nemen in de reisprijs en een klein bedrag extra te rekenen, kunnen ze profiteren van de groeiende vraag naar naadloze connectiviteit tijdens het reizen.

Onze visie is om reizigers volledig te ontzorgen voor- en tijdens hun reis; de eSIM-service sluit hier feilloos op aan.
Travelnauts

Kleine inspanning voor reisorganisaties

En het mooie is dat het heel makkelijk is om Hubby eSIM aan te bieden. Door de samenwerking met TravelSpirit wordt het zelfs bijna vanzelf geregeld. Reisorganisaties hoeven alleen maar een paar instellingen in te stellen en de rest gaat automatisch. 

Travelnauts over Hubby eSim

Voor ons is de eSIM een extra service die we onze klanten bieden. Internet wordt op deze manier eenvoudig voorafgaand aan de reis geregeld, zodat onze reizigers onbezorgd aan hun rondreis starten. 

Onze visie is om reizigers volledig te ontzorgen voor- en tijdens hun reis; de eSIM-service sluit hier feilloos op aan. Bovendien proberen we bij de familiereizen van Travelnauts, de kinderen altijd een ‘cadeautje’ te geven voor hun reis. Dit is zeker voor tieners een leuk extra cadeautje!

Afgelopen zomerperiode hebben wij de eSIM aan onze klanten geïntroduceerd voor diverse verre bestemmingen. Wij hebben hier al veel positieve reacties van onze klanten op ontvangen.”

Mobiel internet net zo normaal als een transfer

Binnen nu en vijf jaar zal mobiel internet net zo normaal zijn op reis als een transfer, verwacht Thijs. Hubby eSIM en TravelSpirit maken dit mogelijk zonder gedoe met simkaarten en zonder gedoe voor de reisorganisatie.

Meer weten?
👉
Vraag demo aan van Hubby eSim
Actie: neem voor de zomer contact op en draai gratis pilot met 100 reizigers

Neem contact op met TravelSpirit

Wil je op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen?

Schrijf je dan hieronder in voor onze e-mail updates

  •  *
    Vul hier je e-mailadres in naam@bedrijf.nl