logo
Whize

TravelSpirit Whize module: verhoog kans op conversie door inzicht in het profiel van jouw leads

Wie zijn mijn beste klanten en hoe kan ik deze bereiken? Met de TravelSpirit Whize module maak je dit haarfijn inzichtelijk. Focus jouw sales inspanningen op de meest kansrijke leads en zet marketing gericht in om deze leads te bereiken.

Whooz kent van alle 7,8 miljoen Nederlandse huishoudens de kenmerken, interesses en gedragingen. Met hun segmentatiemodel Whize™ classificeren zij al deze huishoudens in elf hoofd- en 59 subsegmenten. Met behulp van de TravelSpirit Whize module verrijk je eenvoudig alle contacten in het TravelSpirit CRM met deze informatie. Je maakt direct inzichtelijk welke type klanten het beste bij jou passen. Dit geeft zeer waardevolle input om jouw sales- en marketing inspanningen effectief in te zetten.

Segmentnamen

Bepaal gericht je belangrijkste doelgroep(en)

Natuurlijk heb je een behoorlijk goed beeld van het type klant dat je bedient. Deze hebben een hoog of juist laag besteedbaar vakantiebudget. Veel van jouw klanten zijn jonge gezinnen of juist empty nesters. Maar hoe goed klopt dit beeld met de werkelijkheid? Zie je niet een belangrijke groep over het hoofd? Weet je ook waar je jouw klant het beste kunt bereiken? En … herken jij direct een kansrijke lead?

Alle contacten in het TravelSpirit CRM, voorzien van huisnummer en postcode, kun je met deze segmentatie gegevens verrijken. Hierdoor weet je zeker dat je al jouw belangrijkste doelgroepen in kaart hebt en de beschikbare tijd aan de meest kansrijke leads kunt besteden.

Door het gebruik van Whize hebben we een veel beter inzicht in onze potentiële reiziger en kunnen we adequater op zijn behoefte inspelen.
~ Chris Freitag, Senior Manager Product & Sales bij Van Verre Reizen.

Besteed je marketingbudget zo gericht mogelijk

Is een van jouw belangrijkste doelgroepen bijvoorbeeld het hoofdsegment “Luxe Leven”? Dan weet je dat deze groep onder andere het NRC leest en je ze daar kunt bereiken. Stem de inhoud van jouw online advertenties en landingspagina’s af op wat voor deze groep belangrijk is. Onder dit hoofdsegment vallen een aantal subsegmenten uiteen. Deze subsegmenten kunnen bijvoorbeeld variëren in leeftijd en/ of gezinssamenstelling. Door scherp te hebben op wie je je richt, weet je met welke boodschap en via welke uiting je jouw doelgroep(en) het beste kunt bereiken. Hierdoor vergroot je de kans dat het marketingbudget zinvol wordt besteed.

Welke leads zijn het meest kansrijk?

Wat doe je als het aantal binnengekomen leads teveel is om allemaal snel op te volgen? Ga je dan van oud naar nieuw werken? Beter prioriteer je de leads op basis van welke het meest kansrijk zijn.

Dit zijn voorbeelden van optimalisatie, die je kunt doorvoeren als je gebruik maakt van de Whize data in het TravelSpirit CRM.

Meer weten over de Whize module?

De aanschaf van de module en het koppelen aan het CRM is een eenmalige investering. Om gebruik te maken van de segmentatie informatie sluit je een abonnement af bij Whooz. Dit abonnement bestaat enerzijds uit een jaarlijkse fee en anderzijds uit variabele kosten per opvraging van een postcode + huisnummer combinatie.

Neem contact met ons op voor meer informatie of lees verder over Whooz.

Wil je op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen?

Schrijf je dan hieronder in voor onze e-mail updates

  •  *
    Vul hier je e-mailadres in naam@bedrijf.nl