logo

33969048_realistic_smartphone_mockup_02-1-1910x2048 (2).png

Zo gemakkelijk kan een krachtige reisapp zijn

Het aanbieden van een reisapp is inmiddels de standaard geworden. Maar hoe voorkom je dat dit tot extra werk leidt? En welke nieuwe mogelijkheden brengt dit met zich mee? 

Aan het woord zijn Michiel Stoffels (TravelSpirit), Willem Casters en Jimmy Buckinx (Appit). Zij zoomen in op de koppeling tussen beide bedrijven en de voordelen hiervan voor reisorganisaties.

Gestroomlijnd proces tussen de backoffice en reisapp.

Over het nut voor reisbedrijven van de samenwerking tussen TravelSpirit en het Belgische Appit is Michiel duidelijk. “Het partnership tussen onze techbedrijven laat zien hoe het inzetten van een reisapp leidt tot het verrijken van reiservaringen, zonder dat het gepaard gaat met extra handelingen. Zo wordt de reisapp inmiddels door veel van onze klanten succesvol gebruikt. Voorbeelden zijn reisorganisaties als Tenzing Travel, Bohemian Birds, Explore Tanzania en het Belgische Best of Travel en Amazing Destinations.” Hij vervolgt: “Dankzij onze nauwe samenwerking profiteren deze reisbedrijven van een zeer gestroomlijnd proces tussen de TravelSpirit backoffice en de Appit reisapp.”

Efficiëntie als belangrijkste uitgangspunt

Tuurlijk moet een reisapp super functioneel, eenvoudig in gebruik en volledig zijn. Maar belangrijker nog: het aanbieden van een reisapp moet niet tot extra werk leiden. Sterker nog, een reisapp zou voor meer efficiëntie moeten zorgen. En daar ligt precies de kracht van de samenwerking tussen Appit en TravelSpirit. 

“Door de koppeling tussen Appit en TravelSpirit zet je alle informatie op 1 plek neer en met een druk op de knop wordt dat direct geüpdatet in de app.” Michiel Stoffels, TravelSpirit

Michiel licht toe: ‘’Veel reisapps brengen een touroperator extra werk. Alle informatie die je in je productinformatie of offertesysteem hebt staan moet met het handje in het CMS van een mobiele app worden gezet. Niet erg efficiënt dus. Door de koppeling tussen Appit en TravelSpirit zet je alle informatie op 1 plek neer en met een druk op de knop wordt dat direct geüpdatet in de app. Altijd actueel dus.”

Wat is nieuw in de App?

We kennen de functies van een reisapp als een dag tot dag beschrijving, foto’s en adressen van accommodaties en het bij kunnen voegen van vouchers. Zie ook het eerdere artikel over Appit. Maar Appit gaat verder dan dat. We vragen Willem, verantwoordelijk voor de Sales van Appit, wat er de laatste tijd is bijgekomen. “We blijven innoveren met nieuwe functies die het gemak voor en de interactie met gebruikers verhogen. Zo bieden we ook een chatfunctie voor directe communicatie met de klantenservice, vooraf ingestelde en ad-hoc notificaties, en eigen advertentiemogelijkheden en polls. Zo draagt onze app eraan bij om de relatie tussen reisorganisaties en hun klanten te versterken. Deze tools vergroten niet alleen de betrokkenheid tijdens de reis, maar bieden ook waardevolle inzichten en feedbackmogelijkheden.” 

Nieuwe frisse uitstraling van de App

Met de meest recente update heeft Appit niet alleen zijn functionaliteit verbeterd, maar ook een nieuw design geïntroduceerd. Jimmy, projectmanager van Appit, licht toe: “Dit stelt reisorganisaties in staat om de app volledig aan te passen aan hun eigen branding, waardoor ze een consistente merkervaring kunnen bieden die hun zichtbaarheid en herkenbaarheid verhoogt.”

De reisindustrie ten goede veranderen

De samenwerking tussen TravelSpirit en Appit is een perfect voorbeeld van hoe strategische partnerschappen de reisindustrie ten goede veranderen. Door de nadruk te leggen op innovatie, personalisatie en vooral efficiëntie, worden reisorganisaties geholpen te excelleren in hun dienstverlening om reizigers een onvergetelijke ervaring te bieden. 

Meer weten?

Lees meer over de app en de koppeling of neem contact met ons op. We vertellen je graag hoe dit ook voor jouw reisorganisatie kan werken.

Liever direct een demo van de reisapp? Dat kan natuurlijk ook. Plan demo in bij Appit

Wil je op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen?

Schrijf je dan hieronder in voor onze e-mail updates

  •  *
    Vul hier je e-mailadres in naam@bedrijf.nl