Vanuit TravelSpirit is het mogelijk om allerlei rapportages 'on the fly' uit te draaien en met bv. Excel te analyseren of visualiseren.
Met zogenoemde Business Intelligence (BI) Software zijn deze processen te automatiseren en staan alle gegevens en grafiekjes 's morgens voor je klaar. Denk aan omzet per medewerker, bestemming, conversie binnen een bepaalde doelgroep, etc...
Met tools als Datastudio en Power BI kun je ook andere databronnen inladen, zoals de website statistieken, en dezen gebruiken in combinatie met de data uit TravelSpirit.
De chatmodule van TravelSpirit werkt nauw samen met Social Intents. De bezoeker kan op de website een chatgesprek initiëren door middel van een button. Via Slack of Microsoft Teams kun je zowel mobiel, als op de desktop, met de bezoeker chatten.
De chat geschiedenis wordt in een nieuw blokje getoond in de CRM contacten cockpit.
Met de nieuwsbrief mogelijkheden van TravelSpirit kun je (potentiële) klanten gericht mailen. Je stuurt b.v. de nieuwsbrief over die hele luxe reis aan alleen diegenen die het label
'Big spender' hebben, i.p.v. naar het hele bestand
In de CRM Contacten cockpit zie je direct of de klant die je aan de telefoon hebt, is aangemeld voor de nieuwsbrief. Mocht dit niet het geval zijn, dan kun je de klant aanbieden de aanmelding alsnog (zelf) uit te voeren. Het aantal aanmelden zal hierdoor flink stijgen.
Er zijn nog veel meer mogelijkheden, wanneer je gebruik maakt van b.v. Spotler. Zo zie je welke nieuwsbrieven het contact geopend heeft, of kun je klanten die b.v. net geboekt hebben, uitsluiten van aanbiedingen.
Het CRM/BackOffice systeem van TravelSpirit bewaart veel gegevens, zoals: contactmomenten, offertes, boekingen, marges, betalingen, etc.
Je kunt deze gegevens exporteren naar Excel of PDF door middel van de geavanceerde reportingtools. Bij de TravelSpirit module worden al een paar voorbeeld rapportages geleverd (b.v. een Margeoverzicht). In de lijsten kun je de gegevens filteren en doorsturen naar de raport generator. Met wat technische kennis kun je desgewenst eigen rapportages toevoegen.
Het is ook mogelijk om 's morgens een raport in je e-mail te ontvangen, of te koppelen met BI Software, zie Business Inteligence (BI) module
Uitnodigingen aan de klant voor het meedoen aan een enquête, kun je versturen via de CRM koppeling met SurveyMonkey.
De door de reiziger ingevulde enquête wordt direct in de CRM cockpit van TravelSpirit getoond.
Dit kan handig zijn als je de klant aan de telefoon krijgt. Je kunt dan direct inspelen op eventuele wensen of klachten.
Je kunt de klant vanuit de contacten cockpit uitnodigen om je bedrijf of diensten te waarderen met TrustPilot.
Bij het openen van de cockpit zie je het aantal TrustPilot sterren direct in beeld en kun je teruglezen wat de klant heeft geschreven. In combinatie met andere modules, zoals de telefoonkoppeling, kun je dus accuraat inspelen op hetgeen je ter plekke voor je hebt.
De Nederlandse samenleving is continu in beweging. Om het meest nauwkeurige beeld te blijven schetsen van de Nederlandse consument lanceerde Whooz in 2019 een compleet nieuwe generatie van hun segmentatie.
De segmentatie is ontworpen om alle ruim 7,8 miljoen huishoudens in Nederland te identificeren en te classificeren. De huishoudens zijn gesegmenteerd in 59 subsegmenten, die zijn samengevoegd in 11 segmenten. Het resultaat is een classificatie die een duidelijk beeld schetst van de Nederlandse consumenten voor wat betreft hun sociodemografie, levensstijl, cultuur en (koop)gedrag. Dit geeft je het meest nauwkeurige inzicht in de Nederlandse consument van de 21e eeuw
TravelSpirit CRM koppelt met Whooz, zodat aan de hand van de postcode en het huisnummer de segmentatie als labels wordt opgeslagen.