De reiziger heeft de keuze voor de reis(organisatie) gemaakt en wil de details verder uitwerken alvorens tot boeken over te gaan. De kans is groot dat de klant nu aan de haak geslagen wordt, er kan echter nog van alles mis gaan. Een goede opvolging is van evident belang.
In TravelSpirit kun je voor incidentele producten de kostprijs zelf invoeren, en voor producten die vaker verkocht worden, deze automatisch laten uitrekenen.
Aan de hand van het simpelweg invoeren van prijzen, zoals je ze van de leverancier ontvangt, en het opgeven van specials die van toepassing zijn, kan de verkoopprijs worden uitgerekend.
De vaste koers of dagkoers wordt gebruikt om de prijs om te rekenen naar Euro's.
Per product, template of sub-product, kan de marge of opslag worden bepaald.
Mocht het hotel allerlei specials toepassen (7=6, vroegboekkorting, schoonmaakkosten, toeristenbelastingen, etc..), dan rekent deze module die gewoon mee.
Er kan met van alles rekening worden gehouden, zoals: weekendtoeslagen, korting voor ouderen, korting bij meer nachten en toeslag voor feestdagen per land of regio.
Met de TravelSpirit BackOffice en/of de Visual Tour Builder maak je reisplannen voor de klant op een intuïtieve en gemakkelijke manier.
Je kunt het reisplan aan de klant op traditionele wijze presenteren als PDF, maar ook als gepersonaliseerde website! Benut mogelijkheden die het internet biedt, zoals van het tonen van video's!
De webdesigner bepaalt hoe de (mini)website eruit ziet, dus geen vaste templates! Kies een uitstraling die past bij je bedrijf. Elke wijziging in het reisplan is direct zichtbaar in een ander browser-window. Nog even wat teksten fine-tunen? Dat kan live in de offerte!
Het is mogelijk om TravelSpirit te koppelen met de bedrijfsVOIP telefooncentrale. Al voordat de telefoon wordt opgenomen, zie je op het scherm welk contact het betreft en klik je snel door naar de contactencockpit. Aldaar vind je bijvoorbeeld het laatste e-mailcontact met de klant, de reis die hij gaat maken, of het een repeater betreft, etc..
De meest uitgebreide koppeling is met WeCloudIT. Bij deze aanbieder is het zelfs mogelijk om gesprekken terug te luisteren vanaf de gesprekkenlijst, een binnenkomend gesprek automatisch te verbinden aan de juiste verkoper, of direct een klant te bellen zonder het nummer opnieuw te hoeven intoetsen.
De Travelplan BackOffice module stelt je in staat om reisplannen samen te stellen. Dit kan op basis van: bouwstenen, complete voorbeeldreizen, losse elementen (auto, hotel, excursie) of combinaties hiervan.
Per regel kun je aangeven of dit voor alle reizigers of enkele reizigers geldt. De prijs wordt per reiziger uitgerekend. In combinatie met andere modules, zoals de kostprijsberekening of verzekeringenmodule, kun je het gehele proces automatiseren.
Een Travelplan kan één of meerdere statussen bevatten, b.v. 'offerte', 'geboekt' of 'niet geboekt'. Het wijzigen van de status is voldoende om de volgende fase in te gaan, wanneer een klant aangeeft de reis te willen boeken. De boekingsbevestiging of factuur komt er dan uit rollen i.p.v. de offerte. Het welbekende, vervelende opnieuw moeten invoeren van namen, reisdata en andere info., behoort zo tot het verleden.
Een upgrade met de Visual Tour Builder (VTB) is zeker een aanrader, wanneer je veel uitgebreide offertes op maat samenstelt. De VTB kan de offerte ook als interactieve website aan de reizigers presenteren.
De mogelijkheden zijn te uitgebreid om hier allemaal op te sommen. In een vrijblijvende, persoonlijke demo laten wij je graag meer zien.
Je kunt de klant vanuit de contacten cockpit uitnodigen om je bedrijf of diensten te waarderen met TrustPilot.
Bij het openen van de cockpit zie je het aantal TrustPilot sterren direct in beeld en kun je teruglezen wat de klant heeft geschreven. In combinatie met andere modules, zoals de telefoonkoppeling, kun je dus accuraat inspelen op hetgeen je ter plekke voor je hebt.
Met deze module kun je per hotel en kamertype het allotment bijhouden, inclusief datum release.
In een overzichtelijke cockpit zie je alle toekomstige allotments, alsmede in hoeverre die ook zijn benut. Boekingen die nog geen gebruik maken van het allotment worden ook aangegeven.
Bij het aanmaken van een Travelplan geeft het system een melding, wanneer er een allotment beschikbaar is.
Geeft het hotel een stop-sales door, dan kan dat ook in het systeem worden ingevoerd.
Deze module is vooral bedoeld voor het vastleggen van nieuwe afspraken met je klanten en leveranciers. Deze worden samen met de voorbije afspraken, getoond in een speciaal blokje in de CRM contacten cockpit.
Er kan (optioneel) worden uitgebreid met uitnodigingen, wanneer je speciale events organiseert, zoals klanten informatie avonden. Het contact kan dan aangeven of deze alleen komt of met partner en b.v. aanschuift bij de lunch.
Elke TravelSpirit omgeving wordt ingericht en gehost op uiterst moderne en snelle servers. De gegevens en de databases worden dagelijks gebackuped en goed beveiligd.
Door middel van gebruikersgroepen kan de manager overal in het systeem, maar kan bijvoorbeeld de staigiar beperkt informatie opvragen en geen klanten verwijderen.
Voor extra veiligheid werken we o.a. met VPN, IP Whitelisting en Two-factor authenticatie.
De TravelSpirit BackOffice en de Visual Tour Builder hebben beiden koppelingen met een reeks beddenbanken. De meesten daarvan werken via de technische koppeling van ANIXE.
Je zou bv. in de VTB kunnen zoeken op alle hotels met vijf sterren in een bepaalde plaats of binnen een straal van tien kilometer ten opzichte van een bepaald punt.
Alleen de accommodaties die in de gekozen periode beschikbaar zijn, worden getoond met kamerprijzen.
Afhankelijk van de afspraken die je hebt met een beddenbank, kunnen ook foto's, kenmerken en teksten in bv. de online offerte worden gebruikt.
Last but not least zal TravelSpirit een boeking automatisch doorgeven aan de beddenbank!
In TravelSpirit staat veel data opgeslagen. Afhankelijk van de modules waar je mee werkt is dat bijvoorbeeld data op het gebied van omzet, klanten, inkoop en leveranciers. Als je wilt leren van die data dan is de BI module van TravelSpirit een stap in de goede richting. Door gebruik te maken van Google Data Studio (of andere BI software) is alles inzichtelijk in een interactief en makkelijk te gebruiken dashboard, gewoon binnen de TravelSpirit omgeving. Enkele voorbeelden:
Ook andere databronnen zoals Google Analytics kunnen worden gecombineerd in 1 makkelijk te gebruiken en interactief dashboard. Vrijwel elke dataanalyse of rapportage is met een klik op de muis op te roepen.
Naast management reporting kan de BI module ook worden gebruikt om je medewerkers meer overzicht te geven in hun klantenportefeuille zodat ze altijd het antwoord klaar hebben op vragen als: welke klanten kan ik mij het beste op focussen? Welke bestemming verkoop ik relatief goed & welke bestemming moet ik mijn kennis nog wat bijspijkeren? Welke deals verwacht ik deze of volgende week te kunnen sluiten?
TravelSpirit werkt samen met een gespecialiseerde externe partner (Travel Intelligence) voor de configuratie van deze module.
TravelSpirit heeft een koppeling met Atmosfair dat, aan de hand van de vluchtgegevens,
de Co2 uitstoot en het te compenseren bedrag kan berekenen.
De gegevens worden opgeslagen in het Travelplan, zodat ze op bv. de factuur of offerte aan de reizigers kunnen worden getoond.
Je kunt b.v. interesses van reizigers bijhouden in bijvoorbeeld luxe, avontuurlijke of sportieve reizen, en relatielabels typeren. Denk daarbij aan 'repeater', 'vip' of 'timewaster'.
Je kunt ook onderlinge relaties vastleggen, zoals: 'medereiziger', 'partner', 'travelagent' of 'thuisblijver'. Desgewenst kun je gebeurtenissen registeren in het logboek.
Met het bewaren van reisvoorkeuren per afzonderlijke reiziger, wordt de kans vergroot dat de deze een repeater wordt.
De CRM module werkt goed samen met andere modules, zoals de koppeling met VOIP, de
E-mail module, Spotler en Trustpilot. Hiermee worden je pre - en aftersales nog krachtiger!
Met deze module kun je per contact bestanden opslaan. (b.v. Word, Excel..)
De bestanden zijn daardoor snel voorhanden en als bijlage aan mail toe te voegen.
Daarnaast is het mogelijk om Word of Google Docs brieven te completeren met gegevens uit het CRM.
Voor de reisspecialist die (ook) groepsreizen aanbiedt, heeft TravelSpirit een aantal interessante modules.
Voor groepsreizen van één club, bv. de duikvereniging, kan een Travelplan worden gemaakt met alle deelnemers. Dit kan door middel van NoNames, zolang de namen nog niet bekend zijn, en het exacte aantal nog niet bekend is. De vereniging kan een Excelbestand met namen aanleveren, dat geïmporteerd kan worden, of gebruik kan maken van het online boekingsformulier. De personen kunnen in kamers ingedeeld worden en het systeem "spuugt" allerlei overzichten uit, zoals deelnemerslijsten, kamerlijsten of een ophaallijst voor de buschauffeur.
Dan zijn er natuurlijk ook groepsreizen, waarop deelnemers zich individueel kunnen inschrijven. Vaak is dit op één of meerdere, vaste vertrekdata. In TravelSpirit kun je bijhouden wat de kosten zijn, de allotment per reis of element is, en kun je zien hoeveel deelnemers zich al hebben ingeschreven.
In combinatie met de Single Point of Entry module, kunnen deze gegevens doorgegeven worden aan de website. Per reis kan daar worden getoond of die met zekerheid doorgaat, of dat er nog te weinig inschrijvingen voor zijn. Een boeking aannemen en verwerken vanaf de website, kan ook!
In de reisbranche is het meer regel dan uitzondering dat medewerkers part-time werken.
In TravelSpirit kunnen de mails van meerdere medewerkers samenkomen in een mailbox, zodat collega's de werkzaamheden makkelijk kunnen voortzetten.
De tijd van continu mails naar mapjes slepen of aan elkaar doorsturen, is verleden tijd. Met de TravelSpirit e-mail modules werk je gemakkelijk samen. Dit kan door mails aan elkaar toe te wijzen, alleen ter informatie te markeren of een prioriteit te geven, waarop de inbox afgehandeld dient te worden.
Aan de hand van zelf in te stellen criteria kunnen diverse acties automatisch uitgevoerd worden, van het toekennen van het label 'offerte aanvraag' tot en met het automatisch archiveren van nieuwsbrieven.
Vanuit de contacten cockpit kun je een e-mail opstellen, waarbij bepaalde gegevens (b.v. paspoortnummer) automatisch ingevuld worden. Ook belangrijke bijlagen, zoals de algemene voorwaarden, worden toegevoegd.
Vanuit een Travelplan kun je de de offerte, factuur en reisbescheiden direct mailen, desgewenst met een betaallink. De verzonden mails zijn voor collega's met de juiste rechten direct zichtbaar in de contactencockpit.
Werk je een keer door tot in de late uurtjes en heb je liever dat de klant dit niet ziet, dan kun je de mails uitgesteld versturen.
Beschikt je bedrijf over meerdere kantoren, afdelingen, labels of handelsnamen?
Met TravelSpirit is het mogelijk om dit vanuit één omgeving te administreren.
Op basis van de afdeling kan bepaald worden welke uitstraling de offerte krijgt, of naar welke grootboeknummers de omzet geboekt moet worden.
In combinatie met de Taken module is het mogelijk om taken aan een afdeling toe te wijzen en bv. op de dag zelf pas te verdelen onder de medewerkers.
Verrijk de offerte of reisbescheiden met één of meerdere kaartjes van Google Maps of Open streetview.
Per product (hotel, excursie, etc...) wordt het met deze uitbreiding mogelijk om de locatie te pinpointen. De latitude en longitude worden gebruikt om op de output een routekaart of locatiekaartje te tonen.
Optioneel kan er ook een Google routebeschrijving worden toegevoegd aan de reisbescheiden.
Bij de Visual Tour Builder zijn deze mogelijkheden standaard al inbegrepen en kan er zelfs een interactieve kaart worden gebruikt.
Het TravelSpirit systeem is in het Nederlands en Engels beschikbaar. Het beschikt over een spellingschecker in verschillende talen.
Daarnaast is het ook mogelijk om bv. facturen of offertes in een andere taal naar de klant te sturen. Per contact of Travelplan kan de gewenste taal worden ingesteld.
We hebben ook ervaring met het arabische en cyrillische schrift, alsmede diverse uit het Aziatisch continent afkomstige schriften.
Met de nieuwsbrief mogelijkheden van TravelSpirit kun je (potentiële) klanten gericht mailen. Je stuurt b.v. de nieuwsbrief over die hele luxe reis aan alleen diegenen die het label 'Big spender' hebben, i.p.v. naar het hele bestand
In de CRM Contacten cockpit zie je direct of de klant die je aan de telefoon hebt, is aangemeld voor de nieuwsbrief. Mocht dit niet het geval zijn, dan kun je de klant aanbieden de aanmelding alsnog (zelf) uit te voeren. Het aantal aanmelden zal hierdoor flink stijgen.
Er zijn nog veel mogelijkheden wanneer je gebruik maakt van Spotler of MailChimp. Zo zie je welke nieuwsbrieven het contact geopend heeft, of kun je klanten die b.v. net geboekt hebben, uitsluiten van aanbiedingen.
Veel reisorganisties zijn, conform de nieuwe Europese regels, verplicht om reizigers te informeren over belangrijke zaken die hun reis aangaan.
TravelSpirit haalt deze informatie, per combinatie van nationaliteit en bestemming, bij Passolution op en plaatst deze automatisch achter de factuur of reisbescheiden.
Denk hierbij aan visumgerelateerde informatie, inentingen en veiligheidswaarschuwingen.
Het CRM/BackOffice systeem van TravelSpirit bewaart veel gegevens, zoals: contactmomenten, offertes, boekingen, marges, betalingen, etc.
Je kunt deze gegevens exporteren naar Excel of PDF door middel van de geavanceerde reportingtools. Bij de TravelSpirit module worden al een paar voorbeeld rapportages geleverd (b.v. een Margeoverzicht). In de lijsten kun je de gegevens filteren en doorsturen naar de raport generator. Met wat technische kennis kun je desgewenst eigen rapportages toevoegen.
Het is ook mogelijk om 's morgens een raport in je e-mail te ontvangen, of te koppelen met BI Software, zie Business Inteligence (BI) module
Vaak worden de inbox en de agenda als takenlijst gebruikt, met daarnaast soms nog Post-It's op het scherm. Veel taken in de reisbranche zijn pas relevant tegen de tijd dat de klant bijna op reis gaat. Je houdt overzicht over de actuele taken door middel van een zichtbaarheidsdatum met deadline. Dat creëert algemeen overzicht en rust voor de medewerkers.
De inbox hou je leeg door mails direct te beantwoorden, of door er een taak aan te hangen met een label. Je houdt de taken op deze manier centraal en kan de werkzaamheden per taak taak en type uitvoeren.
Taken zijn gekoppeld aan een afdeling, aan één- of meerdere personen, of aan niemand, zodat je op de dag zelf bepaalt wie ze gaan uitvoeren. Is een collega ziek of druk, dan kun je gemakkelijk taken van elkaar overnemen.
Je kunt deze module uitbreiden met de workflow module.
De Nederlandse samenleving is continu in beweging. Om het meest nauwkeurige beeld te blijven schetsen van de Nederlandse consument lanceerde Whooz in 2019 een compleet nieuwe generatie van hun segmentatie.
De segmentatie is ontworpen om alle ruim 7,8 miljoen huishoudens in Nederland te identificeren en te classificeren. De huishoudens zijn gesegmenteerd in 59 subsegmenten, die zijn samengevoegd in 11 segmenten. Het resultaat is een classificatie die een duidelijk beeld schetst van de Nederlandse consumenten voor wat betreft hun sociodemografie, levensstijl, cultuur en (koop)gedrag. Dit geeft je het meest nauwkeurige inzicht in de Nederlandse consument van de 21e eeuw
TravelSpirit CRM koppelt met Whooz, zodat aan de hand van de postcode en het huisnummer de segmentatie als labels wordt opgeslagen.
Er moet veel gebeuren, wanneer de klant boekt. Denk aan reisbescheiden en facturen verzenden, bestellingen plaatsen, aanbetalingen checken, tickets printen, etc..
Deze module maakt al die taken in één keer aan, bijvoorbeeld op basis van de vertrekdatum.
Stel je voor dat zes weken voor vertrek net op een zondag valt. Je kunt dan bepalen of dit naar de maandag of de vrijdag ervoor verplaatst moet worden.
Net als bij de taken module, bestaat een taak uit een zichtbaarheidsdatum met deadline. Taken die nog niet relevant zijn, worden daarom ook nog niet getoond in de takenlijst van de gebruiker, maar wel in de contacten cockpit van de klant!
Voor deze module is de aanschaf van de taken module noodzakelijk.
De Travel Agent Tool (ZRA-module) is speciaal ontwikkeld om de samenwerking tussen touroperators en ZRA's te vereenvoudigen. Touroperators zetten via deze gebruikersvriendelijke tool offertes klaar en reisagenten kunnen deze offertes gemakkelijk personaliseren. Zo werken beide partijen efficiënter samen en behoudt de reisagent zijn eigen merkidentiteit.
In de Travel Agent Tool bepaalt de touroperator wat de reisagent mag aanpassen. Deze heeft daarbinnen vervolgens de volledige vrijheid om logo's, teksten, foto's en de marge te wijzigen in de offerte.
Wil de eindklant wijzigingen aanbrengen in het reisschema? In de Travel Agent Tool doet de touroperator dat op verzoek van de ZRA, zonder dat de eerdere wijzigingen in de offerte verloren gaan. Dankzij de Travel Agent Tool wordt een reisagent niet als reisorganisator aangemerkt. Die eindverantwoordelijkheid blijft bij de touroperator.
De Travel Agent Tool werkt naadloos samen met de Visual Tour Builder.
Nieuwsbericht: Offertemodule slaat brug tussen Reisagent en Touroperator >>