logo

De onderzoeksfase in de Customer Journey

In de onderzoeksfase van de Customer Journey vormt de reiziger zich een beeld van waar hij precies heen wil. Dat betekent niet dat hij weet waar hij wil blijven en hoe hij ergens wil komen.

Duidelijke en indrukwekkende exposure in deze fase verhoogt de conversiekansen voor de reisorganisatie.

Onderstaande tools van TravelSpirit kunnen je hierbij helpen:

parallax1parallax2parallax3

TravelSpirit binnenkomende E-mails

TravelSpirit maakt digitaal samenwerken transparant, efficiënt en snel

In de reisbranche is het meer regel dan uitzondering dat medewerkers part-time werken.

In TravelSpirit kunnen de mails van meerdere medewerkers samenkomen in een mailbox, zodat collega's de werkzaamheden makkelijk kunnen voortzetten.

De tijd van continu mails naar mapjes slepen of aan elkaar doorsturen, is verleden tijd. Met de TravelSpirit e-mail modules werk je gemakkelijk samen. Dit kan door mails aan elkaar toe te wijzen, alleen ter informatie te markeren of een prioriteit te geven, waarop de inbox afgehandeld dient te worden.

Aan de hand van zelf in te stellen criteria kunnen diverse acties automatisch uitgevoerd worden, van het toekennen van het label 'offerte aanvraag' tot en met het automatisch archiveren van nieuwsbrieven.

Meer over Inlezen E-mails

E-mails versturen met TravelSpirit

Opstellen e-mails gemakkelijker met templates

Vanuit de contacten cockpit kun je een e-mail opstellen, waarbij bepaalde gegevens (b.v. paspoortnummer) automatisch ingevuld worden. Ook belangrijke bijlagen, zoals de algemene voorwaarden, worden toegevoegd.

Vanuit een Travelplan kun je de de offerte, factuur en reisbescheiden direct mailen, desgewenst met een betaallink. De verzonden mails zijn voor collega's met de juiste rechten direct zichtbaar in de contactencockpit.

Werk je een keer door tot in de late uurtjes en heb je liever dat de klant dit niet ziet, dan kun je de mails uitgesteld versturen.

Meer over Verzenden E-mails

MediaSpirit fotobeheerprogramma en mediatheek

Meer over MediaSpirit

E-mail marketing voor de reisbranche

Gerichte online marketing campagnes

Met de nieuwsbrief mogelijkheden van TravelSpirit kun je (potentiële) klanten gericht mailen. Je stuurt b.v. de nieuwsbrief over die hele luxe reis aan alleen diegenen die het label 'Big spender' hebben, i.p.v. naar het hele bestand

In de CRM Contacten cockpit zie je direct of de klant die je aan de telefoon hebt, is aangemeld voor de nieuwsbrief. Mocht dit niet het geval zijn, dan kun je de klant aanbieden de aanmelding alsnog (zelf) uit te voeren. Het aantal aanmelden zal hierdoor flink stijgen.

Er zijn nog veel mogelijkheden wanneer je gebruik maakt van Spotler of MailChimp. Zo zie je welke nieuwsbrieven het contact geopend heeft, of kun je klanten die b.v. net geboekt hebben, uitsluiten van aanbiedingen.

Meer over Nieuwsbrief

Telefoonkoppeling (VOIP)

Meldt wie belt!

Het is mogelijk om TravelSpirit te koppelen met de bedrijfsVOIP telefooncentrale. Al voordat de telefoon wordt opgenomen, zie je op het scherm welk contact het betreft en klik je snel door naar de contactencockpit. Aldaar vind je bijvoorbeeld het laatste e-mailcontact met de klant, de reis die hij gaat maken, of het een repeater betreft, etc..

De meest uitgebreide koppeling is met WeCloudIT. Bij deze aanbieder is het zelfs mogelijk om gesprekken terug te luisteren vanaf de gesprekkenlijst, een binnenkomend gesprek automatisch te verbinden aan de juiste verkoper, of direct een klant te bellen zonder het nummer opnieuw te hoeven intoetsen.

Meer over Telefoonkoppeling

Agenda module

Afspraken met je relaties

Deze module is vooral bedoeld voor het vastleggen van nieuwe afspraken met je klanten en leveranciers. Deze worden samen met de voorbije afspraken, getoond in een speciaal blokje in de CRM contacten cockpit.

Er kan (optioneel) worden uitgebreid met uitnodigingen, wanneer je speciale events organiseert, zoals klanten informatie avonden. Het contact kan dan aangeven of deze alleen komt of met partner en b.v. aanschuift bij de lunch.

Meer over Agenda

Allotment en stopsales

Het bijhouden van allotment en stopsales

Met deze module kun je per hotel en kamertype het allotment bijhouden, inclusief datum release.

In een overzichtelijke cockpit zie je alle toekomstige allotments, alsmede in hoeverre die ook zijn benut. Boekingen die nog geen gebruik maken van het allotment worden ook aangegeven.

Bij het aanmaken van een Travelplan geeft het system een melding, wanneer er een allotment beschikbaar is.

Geeft het hotel een stop-sales door, dan kan dat ook in het systeem worden ingevoerd.

Meer over Allotment en Stopsales

TravelSpirit Basis systeem

Een solide fundament voor uw automatisering

Elke TravelSpirit omgeving wordt ingericht en gehost op uiterst moderne en snelle servers. De gegevens en de databases worden dagelijks gebackuped en goed beveiligd.

Door middel van gebruikersgroepen kan de manager overal in het systeem, maar kan bijvoorbeeld de staigiar beperkt informatie opvragen en geen klanten verwijderen.

Voor extra veiligheid werken we o.a. met VPN, IP Whitelisting en Two-factor authenticatie.

Meer over Basis

Business Intelligence (BI)

Automatiseer processen rond rapportages met BI

In TravelSpirit staat veel data opgeslagen. Afhankelijk van de modules waar je mee werkt is dat bijvoorbeeld data op het gebied van omzet, klanten, inkoop en leveranciers. Als je wilt leren van die data dan is de BI module van TravelSpirit een stap in de goede richting. Door gebruik te maken van Google Data Studio (of andere BI software) is alles inzichtelijk in een interactief en makkelijk te gebruiken dashboard, gewoon binnen de TravelSpirit omgeving. Enkele voorbeelden:

  • Conversie per medewerker, bestemming, leverancier of kwartaal;
  • Marge per afdeling, kantoor of maandCash Flow prognose, inclusief uitgaven aan kantoorkosten zoals salarissen & overhead;
  • Productiviteit & KPI's

Ook andere databronnen zoals Google Analytics kunnen worden gecombineerd in 1 makkelijk te gebruiken en interactief dashboard. Vrijwel elke dataanalyse of rapportage is met een klik op de muis op te roepen.

Naast management reporting kan de BI module ook worden gebruikt om je medewerkers meer overzicht te geven in hun klantenportefeuille zodat ze altijd het antwoord klaar hebben op vragen als: welke klanten kan ik mij het beste op focussen? Welke bestemming verkoop ik relatief goed & welke bestemming moet ik mijn kennis nog wat bijspijkeren? Welke deals verwacht ik deze of volgende week te kunnen sluiten?

TravelSpirit werkt samen met een gespecialiseerde externe partner (Travel Intelligence) voor de configuratie van deze module.

Meer over BI

Chat mogelijkheid op de website

Chat met je website bezoeker en lees dit terug in het CRM

De chatmodule van TravelSpirit werkt nauw samen met Social Intents. De bezoeker kan op de website een chatgesprek initiëren door middel van een button. Via Slack of Microsoft Teams kun je zowel mobiel, als op de desktop, met de bezoeker chatten.

De chat geschiedenis wordt in een nieuw blokje getoond in de CRM contacten cockpit.

Meer over Chat

Co2 Footprint

Toon je klant diens bijdrage t.g.v. de CO2 uitstoot

TravelSpirit heeft een koppeling met Atmosfair dat, aan de hand van de vluchtgegevens,

de Co2 uitstoot en het te compenseren bedrag kan berekenen.


De gegevens worden opgeslagen in het Travelplan, zodat ze op bv. de factuur of offerte aan de reizigers kunnen worden getoond.

Meer over Co2 Footprint

Travel CRM software

De travel CRM software van TravelSpirit is volledig toegespitst op de reisbranche.

Je kunt b.v. interesses van reizigers bijhouden in bijvoorbeeld luxe, avontuurlijke of sportieve reizen, en relatielabels typeren. Denk daarbij aan 'repeater', 'vip' of 'timewaster'.

Je kunt ook onderlinge relaties vastleggen, zoals: 'medereiziger', 'partner', 'travelagent' of 'thuisblijver'. Desgewenst kun je gebeurtenissen registeren in het logboek.

Met het bewaren van reisvoorkeuren per afzonderlijke reiziger, wordt de kans vergroot dat de deze een repeater wordt.

De CRM module werkt goed samen met andere modules, zoals de koppeling met VOIP, de

E-mail module, Spotler en Trustpilot. Hiermee worden je pre - en aftersales nog krachtiger!

Meer over CRM

Groepsreizen

Individuele groepsreizen of per club kan beiden!

Voor de reisspecialist die (ook) groepsreizen aanbiedt, heeft TravelSpirit een aantal interessante modules.

Voor groepsreizen van één club, bv. de duikvereniging, kan een Travelplan worden gemaakt met alle deelnemers. Dit kan door middel van NoNames, zolang de namen nog niet bekend zijn, en het exacte aantal nog niet bekend is. De vereniging kan een Excelbestand met namen aanleveren, dat geïmporteerd kan worden, of gebruik kan maken van het online boekingsformulier. De personen kunnen in kamers ingedeeld worden en het systeem "spuugt" allerlei overzichten uit, zoals deelnemerslijsten, kamerlijsten of een ophaallijst voor de buschauffeur.

Dan zijn er natuurlijk ook groepsreizen, waarop deelnemers zich individueel kunnen inschrijven. Vaak is dit op één of meerdere, vaste vertrekdata. In TravelSpirit kun je bijhouden wat de kosten zijn, de allotment per reis of element is, en kun je zien hoeveel deelnemers zich al hebben ingeschreven.

In combinatie met de Single Point of Entry module, kunnen deze gegevens doorgegeven worden aan de website. Per reis kan daar worden getoond of die met zekerheid doorgaat, of dat er nog te weinig inschrijvingen voor zijn. Een boeking aannemen en verwerken vanaf de website, kan ook!

Meer over Groepsreizen

Kantoren en Afdelingen

Meerdere kantoren, afdelingen, labels, etc..?

Beschikt je bedrijf over meerdere kantoren, afdelingen, labels of handelsnamen?

Met TravelSpirit is het mogelijk om dit vanuit één omgeving te administreren.

Op basis van de afdeling kan bepaald worden welke uitstraling de offerte krijgt, of naar welke grootboeknummers de omzet geboekt moet worden.

In combinatie met de Taken module is het mogelijk om taken aan een afdeling toe te wijzen en bv. op de dag zelf pas te verdelen onder de medewerkers.

Meer over Kantoren

Maps

Maps en routebeschrijvingen

Verrijk de offerte of reisbescheiden met één of meerdere kaartjes van Google Maps of Open streetview.

Per product (hotel, excursie, etc...) wordt het met deze uitbreiding mogelijk om de locatie te pinpointen. De latitude en longitude worden gebruikt om op de output een routekaart of locatiekaartje te tonen.

Optioneel kan er ook een Google routebeschrijving worden toegevoegd aan de reisbescheiden.

Bij de Visual Tour Builder zijn deze mogelijkheden standaard al inbegrepen en kan er zelfs een interactieve kaart worden gebruikt.

Meer over Maps

Meertalig - multilingual - mehrsprachig

Bescheiden naar klant in verschillende schriften

Het TravelSpirit systeem is in het Nederlands en Engels beschikbaar. Het beschikt over een spellingschecker in verschillende talen.

Daarnaast is het ook mogelijk om bv. facturen of offertes in een andere taal naar de klant te sturen. Per contact of Travelplan kan de gewenste taal worden ingesteld.

We hebben ook ervaring met het arabische en cyrillische schrift, alsmede diverse uit het Aziatisch continent afkomstige schriften.

Meer over Meertalig

Reporting

Meten is weten

Het CRM/BackOffice systeem van TravelSpirit bewaart veel gegevens, zoals: contactmomenten, offertes, boekingen, marges, betalingen, etc.

Je kunt deze gegevens exporteren naar Excel of PDF door middel van de geavanceerde reportingtools. Bij de TravelSpirit module worden al een paar voorbeeld rapportages geleverd (b.v. een Margeoverzicht). In de lijsten kun je de gegevens filteren en doorsturen naar de raport generator. Met wat technische kennis kun je desgewenst eigen rapportages toevoegen.

Het is ook mogelijk om 's morgens een raport in je e-mail te ontvangen, of te koppelen met BI Software, zie Business Inteligence (BI) module

Meer over Reporting

Taken module

Alle taken van de medewerkers centraal

Vaak worden de inbox en de agenda als takenlijst gebruikt, met daarnaast soms nog Post-It's op het scherm. Veel taken in de reisbranche zijn pas relevant tegen de tijd dat de klant bijna op reis gaat. Je houdt overzicht over de actuele taken door middel van een zichtbaarheidsdatum met deadline. Dat creëert algemeen overzicht en rust voor de medewerkers.

De inbox hou je leeg door mails direct te beantwoorden, of door er een taak aan te hangen met een label. Je houdt de taken op deze manier centraal en kan de werkzaamheden per taak taak en type uitvoeren.

Taken zijn gekoppeld aan een afdeling, aan één- of meerdere personen, of aan niemand, zodat je op de dag zelf bepaalt wie ze gaan uitvoeren. Is een collega ziek of druk, dan kun je gemakkelijk taken van elkaar overnemen.

Je kunt deze module uitbreiden met de workflow module.

Meer over Taken

TrustPilot reviews

Zie direct hoe de klant u waardeert

Je kunt de klant vanuit de contacten cockpit uitnodigen om je bedrijf of diensten te waarderen met TrustPilot.

Bij het openen van de cockpit zie je het aantal TrustPilot sterren direct in beeld en kun je teruglezen wat de klant heeft geschreven. In combinatie met andere modules, zoals de telefoonkoppeling, kun je dus accuraat inspelen op hetgeen je ter plekke voor je hebt.

Meer over Trustpilot

Whooz

De Nederlandse samenleving is continu in beweging. Om het meest nauwkeurige beeld te blijven schetsen van de Nederlandse consument lanceerde Whooz in 2019 een compleet nieuwe generatie van hun segmentatie.

De segmentatie is ontworpen om alle ruim 7,8 miljoen huishoudens in Nederland te identificeren en te classificeren. De huishoudens zijn gesegmenteerd in 59 subsegmenten, die zijn samengevoegd in 11 segmenten. Het resultaat is een classificatie die een duidelijk beeld schetst van de Nederlandse consumenten voor wat betreft hun sociodemografie, levensstijl, cultuur en (koop)gedrag. Dit geeft je het meest nauwkeurige inzicht in de Nederlandse consument van de 21e eeuw

TravelSpirit CRM koppelt met Whooz, zodat aan de hand van de postcode en het huisnummer de segmentatie als labels wordt opgeslagen.

Lees meer over de Whooz module >>

Meer over Whooz

Travel Agent Tool

De Travel Agent Tool (ZRA-module) is speciaal ontwikkeld om de samenwerking tussen touroperators en ZRA's te vereenvoudigen. Touroperators zetten via deze gebruikersvriendelijke tool offertes klaar en reisagenten kunnen deze offertes gemakkelijk personaliseren. Zo werken beide partijen efficiënter samen en behoudt de reisagent zijn eigen merkidentiteit.

In de Travel Agent Tool bepaalt de touroperator wat de reisagent mag aanpassen. Deze heeft daarbinnen vervolgens de volledige vrijheid om logo's, teksten, foto's en de marge te wijzigen in de offerte.

Wil de eindklant wijzigingen aanbrengen in het reisschema? In de Travel Agent Tool doet de touroperator dat op verzoek van de ZRA, zonder dat de eerdere wijzigingen in de offerte verloren gaan. Dankzij de Travel Agent Tool wordt een reisagent niet als reisorganisator aangemerkt. Die eindverantwoordelijkheid blijft bij de touroperator.

De Travel Agent Tool werkt naadloos samen met de Visual Tour Builder.

Nieuwsbericht: Offertemodule slaat brug tussen Reisagent en Touroperator >>

Meer over Travel Agent Tool (ZRA)