logo

De reisfase in de Customer Journey

Zo vlak voor vertrek levert de reis naar de bestemming vaak wat stress op. Zijn alle papieren in orde, zijn we bijtijds op Schiphol, is de inhoud van de koffer in orde, etc. Het tijdens de reisfase goed informeren, ontzorgt de klant en informatie over eventuele wijzigingen tijdens de reis, draagt daar in belangrijke mate aan bij.

Maps

Maps en routebeschrijvingen

Verrijk de offerte of reisbescheiden met één of meerdere kaartjes van Google Maps of Open streetview.

Per product (hotel, excursie, etc...) wordt het met deze uitbreiding mogelijk om de locatie te pinpointen. De latitude en longitude worden gebruikt om op de output een routekaart of locatiekaartje te tonen.

Optioneel kan er ook een Google routebeschrijving worden toegevoegd aan de reisbescheiden. Bij de Visual Tour Builder zijn deze mogelijkheden standaard al inbegrepen en kan er zelfs een interactieve kaart worden gebruikt.

Meer over Maps

Mijn Omgeving

Laat de klant inloggen in een 'Mijn Omgeving'. Van daaruit kun je verschillende zaken met de reizigers delen in het TravelSpirit backoffice systeem.

Denk daarbij aan facturen, reisbescheiden en links naar de verschillende offertes.

Per offerte kan de klant eventueel direct een boekingsformulier invullen.

In Mijn omgeving kan de klant ook de betalingen regelen en zien of die verwerkt zijn.

Het ontwerpen en bouwen van de Mijn Omgeving module kan in samenwerking met uw eigen website bureau of met een van onze webbouwers.

Meer over Mijn Omgeving

Mobile App

Koppeling naar een mobiele reis App

Vanuit TravelSpirit kunnen zowel de mobiele reisapp van Flexitech solutions, als die van Travelia, worden gevoed.

Stuur gemakkelijk alle reis- en productinformatie naar de mobiele app vanuit een Travelplan.

De reiziger kan via de app zijn hele reis bekijken, extra informatie opvragen, routekaarten tonen en - afhankelijk van welke app je kiest - ook extra's toevoegen, zoals chatten of, points of interest.

Meer over Mobile App

SMS Module

Een berichtje aan de reiziger zoals: 'Fijne vakantie', vlak na aankomst op de plek van bestemming, wordt erg gewaardeerd. Bij een vluchtvertraging is het SMS'en van tien klanten veel efficiënter en sneller dan ze allen apart te bellen. Vanzelfsprekend zijn er meer situaties te bedenken, waarin sms zijn meerwaarde bewijst vlak voor, tijdens en vlak na de reis.

Stuur SMS berichten direct vanuit het TravelSpirit CRM systeem naar je contactpersonen. Deze berichten worden opgeslagen in het logboek, zodat ook de collega's op de hoogte zijn.

Meer over SMS

Taken module

Alle taken van de medewerkers centraal

Vaak worden de inbox en de agenda als takenlijst gebruikt, met daarnaast soms nog Post-It's op het scherm. Veel taken in de reisbranche zijn pas relevant tegen de tijd dat de klant bijna op reis gaat. Je houdt overzicht over de actuele taken door middel van een zichtbaarheidsdatum met deadline. Dat creëert algemeen overzicht en rust voor de medewerkers.

De inbox hou je leeg door mails direct te beantwoorden, of door er een taak aan te hangen met een label. Je houdt de taken op deze manier centraal en kan de werkzaamheden per taak taak en type uitvoeren.

Taken zijn gekoppeld aan een afdeling, aan één- of meerdere personen, of aan niemand, zodat je op de dag zelf bepaalt wie ze gaan uitvoeren. Is een collega ziek of druk, dan kun je gemakkelijk taken van elkaar overnemen.

Je kunt deze module uitbreiden met de workflow module.

Meer over Taken

Telefoonkoppeling (VOIP)

Meldt wie belt!

Het is mogelijk om TravelSpirit te koppelen met de bedrijfsVOIP telefooncentrale. Al voordat de telefoon wordt opgenomen, zie je op het scherm welk contact het betreft en klik je snel door naar de contactencockpit. Aldaar vind je bijvoorbeeld het laatste e-mailcontact met de klant, de reis die hij gaat maken, of het een repeater betreft, etc..

De meest uitgebreide koppeling is met WeCloudIT. Bij deze aanbieder is het zelfs mogelijk om gesprekken terug te luisteren vanaf de gesprekkenlijst, een binnenkomend gesprek automatisch te verbinden aan de juiste verkoper, of direct een klant te bellen zonder het nummer opnieuw te hoeven intoetsen.

Meer over Telefoonkoppeling

TravelSpirit Basis systeem

Een solide fundament voor uw automatisering

Elke TravelSpirit omgeving wordt ingericht en gehost op uiterst moderne en snelle servers. De gegevens en de databases worden dagelijks gebackuped en goed beveiligd.

Door middel van gebruikersgroepen kan de manager overal in het systeem, maar kan bijvoorbeeld de staigiar beperkt informatie opvragen en geen klanten verwijderen.

Voor extra veiligheid werken we o.a. met VPN, IP Whitelisting en Two-factor authenticatie.

Meer over Basis

Business Intelligence (BI)

Vanuit TravelSpirit is het mogelijk om allerlei rapportages 'on the fly' uit te draaien en met bv. Excel te analyseren of visualiseren.

Met zogenoemde Business Intelligence (BI) Software zijn deze processen te automatiseren en staan alle gegevens en grafiekjes 's morgens voor je klaar. Denk aan omzet per medewerker, bestemming, conversie binnen een bepaalde doelgroep, etc...

Met tools als Datastudio en Power BI kun je ook andere databronnen inladen, zoals de website statistieken, en dezen gebruiken in combinatie met de data uit TravelSpirit.

Meer over BI

Travel CRM software

De travel CRM software van TravelSpirit is volledig toegespitst op de reisbranche.

Je kunt b.v. interesses van reizigers bijhouden in bijvoorbeeld luxe, avontuurlijke of sportieve reizen, en relatielabels typeren. Denk daarbij aan 'repeater', 'vip' of 'timewaster'.

Je kunt ook onderlinge relaties vastleggen, zoals: 'medereiziger', 'partner', 'travelagent' of 'thuisblijver'. Desgewenst kun je gebeurtenissen registeren in het logboek.

Met het bewaren van reisvoorkeuren per afzonderlijke reiziger, wordt de kans vergroot dat de deze een repeater wordt.

De CRM module werkt goed samen met andere modules, zoals de koppeling met VOIP, de

E-mail module, Spotler en Trustpilot. Hiermee worden je pre - en aftersales nog krachtiger!

Meer over CRM

Documenten module

Documenten per contact

Met deze module kun je per contact bestanden opslaan. (b.v. Word, Excel..)

De bestanden zijn daardoor snel voorhanden en als bijlage aan mail toe te voegen.

Daarnaast is het mogelijk om Word of Google Docs brieven te completeren met gegevens uit het CRM.

Meer over Documenten

Groepsreizen

Voor de reisspecialist die (ook) groepsreizen aanbiedt, heeft TravelSpirit een aantal interessante modules.

Voor groepsreizen van één club, bv. de duikvereniging, kan een Travelplan worden gemaakt met alle deelnemers. Dit kan door middel van NoNames, zolang de namen nog niet bekend zijn, en het exacte aantal nog niet bekend is. De vereniging kan een Excelbestand met namen aanleveren, dat geïmporteerd kan worden, of gebruik kan maken van het online boekingsformulier. De personen kunnen in kamers ingedeeld worden en het systeem "spuugt" allerlei overzichten uit, zoals deelnemerslijsten, kamerlijsten of een ophaallijst voor de buschauffeur.

Dan zijn er natuurlijk ook groepsreizen, waarop deelnemers zich individueel kunnen inschrijven. Vaak is dit op één of meerdere, vaste vertrekdata. In TravelSpirit kun je bijhouden wat de kosten zijn, de allotment per reis of element is, en kun je zien hoeveel deelnemers zich al hebben ingeschreven.

In combinatie met de Single Point of Entry module, kunnen deze gegevens doorgegeven worden aan de website. Per reis kan daar worden getoond of die met zekerheid doorgaat, of dat er nog te weinig inschrijvingen voor zijn. Een boeking aannemen en verwerken vanaf de website, kan ook!

Meer over Groepsreizen

TravelSpirit binnenkomende E-mails

TravelSpirit maakt digitaal samenwerken transparant, efficiënt en snel

In de reisbranche is het meer regel dan uitzondering dat medewerkers part-time werken.

In TravelSpirit kunnen de mails van meerdere medewerkers samenkomen in een mailbox, zodat collega's de werkzaamheden makkelijk kunnen voortzetten.

De tijd van continu mails naar mapjes slepen of aan elkaar doorsturen, is verleden tijd. Met de TravelSpirit e-mail modules werk je gemakkelijk samen. Dit kan door mails aan elkaar toe te wijzen, alleen ter informatie te markeren of een prioriteit te geven, waarop de inbox afgehandeld dient te worden.

Aan de hand van zelf in te stellen criteria kunnen diverse acties automatisch uitgevoerd worden, van het toekennen van het label 'offerte aanvraag' tot en met het automatisch archiveren van nieuwsbrieven.

Meer over Inlezen E-mails

E-mails versturen met TravelSpirit

Opstellen e-mails gemakkelijker met templates

Vanuit de contacten cockpit kun je een e-mail opstellen, waarbij bepaalde gegevens (b.v. paspoortnummer) automatisch ingevuld worden. Ook belangrijke bijlagen, zoals de algemene voorwaarden, worden toegevoegd.

Vanuit een Travelplan kun je de de offerte, factuur en reisbescheiden direct mailen, desgewenst met een betaallink. De verzonden mails zijn voor collega's met de juiste rechten direct zichtbaar in de contactencockpit.

Werk je een keer door tot in de late uurtjes en heb je liever dat de klant dit niet ziet, dan kun je de mails uitgesteld versturen.

Meer over Verzenden E-mails

Kantoren en Afdelingen

Beschikt je bedrijf over meerdere kantoren, afdelingen, labels of handelsnamen?

Met TravelSpirit is het mogelijk om dit vanuit één omgeving te administreren.

Op basis van de afdeling kan bepaald worden welke uitstraling de offerte krijgt, of naar welke grootboeknummers de omzet geboekt moet worden.

In combinatie met de Taken module is het mogelijk om taken aan een afdeling toe te wijzen en bv. op de dag zelf pas te verdelen onder de medewerkers.

Meer over Kantoren

E-mail marketing voor de reisbranche

Gerichte online marketing campagnes

Met de nieuwsbrief mogelijkheden van TravelSpirit kun je (potentiële) klanten gericht mailen. Je stuurt b.v. de nieuwsbrief over die hele luxe reis aan alleen diegenen die het label

'Big spender' hebben, i.p.v. naar het hele bestand

In de CRM Contacten cockpit zie je direct of de klant die je aan de telefoon hebt, is aangemeld voor de nieuwsbrief. Mocht dit niet het geval zijn, dan kun je de klant aanbieden de aanmelding alsnog (zelf) uit te voeren. Het aantal aanmelden zal hierdoor flink stijgen.

Er zijn nog veel meer mogelijkheden, wanneer je gebruik maakt van b.v. Spotler. Zo zie je welke nieuwsbrieven het contact geopend heeft, of kun je klanten die b.v. net geboekt hebben, uitsluiten van aanbiedingen.

Meer over Nieuwsbrief

Taken Workflow

Creëer meerdere taken in één keer op basis van de reis

Er moet veel gebeuren, wanneer de klant boekt. Denk aan reisbescheiden en facturen verzenden, bestellingen plaatsen, aanbetalingen checken, tickets printen, etc..

Deze module maakt al die taken in één keer aan, bijvoorbeeld op basis van de vertrekdatum.

Stel je voor dat zes weken voor vertrek net op een zondag valt. Je kunt dan bepalen of dit naar de maandag of de vrijdag ervoor verplaatst moet worden.

Net als bij de taken module, bestaat een taak uit een zichtbaarheidsdatum met deadline. Taken die nog niet relevant zijn, worden daarom ook nog niet getoond in de takenlijst van de gebruiker, maar wel in de contacten cockpit van de klant!

Voor deze module is de aanschaf van de taken module noodzakelijk.

Meer over Workflow

Meertalig - multilingual - mehrsprachig - બહુભાષી

Het TravelSpirit systeem is in het Nederlands en Engels beschikbaar, en beschikt over een spellingschecker in verschillende talen.

Daarnaast is het ook mogelijk om bv. facturen of offertes in een andere taal naar de klant te sturen. Per contact of Travelplan kan de gewenste taal worden ingesteld.

We hebben ook ervaring met het arabische en cyrillische schrift, alsmede diverse uit het Aziatisch continent afkomstige schriften.

Meer over Meertalig

Travelplan BackOffice module

Voorkom dubbele invoer met de Travelplan module

De Travelplan BackOffice module stelt je in staat om reisplannen samen te stellen. Dit kan op basis van: bouwstenen, complete voorbeeldreizen, losse elementen (auto, hotel, excursie) of combinaties hiervan.

Per regel kun je aangeven of dit voor alle reizigers of enkele reizigers geldt. De prijs wordt per reiziger uitgerekend. In combinatie met andere modules, zoals de kostprijsberekening of verzekeringenmodule, kun je het gehele proces automatiseren.

Een Travelplan kan één of meerdere statussen bevatten, b.v. 'offerte', 'geboekt' of 'niet geboekt'. Het wijzigen van de status is voldoende om de volgende fase in te gaan, wanneer een klant aangeeft de reis te willen boeken. De boekingsbevestiging of factuur komt er dan uit rollen i.p.v. de offerte. Het welbekende, vervelende opnieuw moeten invoeren van namen, reisdata en andere info., behoort zo tot het verleden.

Een upgrade met de Visual Tour Builder (VTB) is zeker een aanrader, wanneer je veel uitgebreide offertes op maat samenstelt. De VTB kan de offerte ook als interactieve website aan de reizigers presenteren.

De mogelijkheden zijn te uitgebreid om hier allemaal op te sommen. In een vrijblijvende, persoonlijke demo laten wij je graag meer zien.

Meer over Travelplan

Visual Tour Builder travel management systeem

Meer over Visual Tour Builder

Whooz

De Nederlandse samenleving is continu in beweging. Om het meest nauwkeurige beeld te blijven schetsen van de Nederlandse consument lanceerde Whooz in 2019 een compleet nieuwe generatie van hun segmentatie.

De segmentatie is ontworpen om alle ruim 7,8 miljoen huishoudens in Nederland te identificeren en te classificeren. De huishoudens zijn gesegmenteerd in 59 subsegmenten, die zijn samengevoegd in 11 segmenten. Het resultaat is een classificatie die een duidelijk beeld schetst van de Nederlandse consumenten voor wat betreft hun sociodemografie, levensstijl, cultuur en (koop)gedrag. Dit geeft je het meest nauwkeurige inzicht in de Nederlandse consument van de 21e eeuw

TravelSpirit CRM koppelt met Whooz, zodat aan de hand van de postcode en het huisnummer de segmentatie als labels wordt opgeslagen.

Meer over Whooz