Eenmaal aangekomen bij de accommodatie is het echte genieten begonnen. Contact met de klant blijft belangrijk. Het tijdens het verblijf oplossen van eventuele klachten, is veel beter dan achteraf een schadevergoeding moeten betalen. De vakantie, waarbij reizigers drie weken naar hetzelfde hotel gaan, komt steeds minder vaak voor. Er worden juist meer rondreizen gemaakt, waarbij in elke fase 'reizen' en 'verblijven' elkaar afwisselen.
Verrijk de offerte of reisbescheiden met één of meerdere kaartjes van Google Maps of Open streetview.
Per product (hotel, excursie, etc...) wordt het met deze uitbreiding mogelijk om de locatie te pinpointen. De latitude en longitude worden gebruikt om op de output een routekaart of locatiekaartje te tonen.
Optioneel kan er ook een Google routebeschrijving worden toegevoegd aan de reisbescheiden.
Bij de Visual Tour Builder zijn deze mogelijkheden standaard al inbegrepen en kan er zelfs een interactieve kaart worden gebruikt.
Laat de klant inloggen in een 'Mijn Omgeving'. Van daaruit kun je verschillende zaken met de reizigers delen in het TravelSpirit backoffice systeem.
Denk daarbij aan facturen, reisbescheiden en links naar de verschillende offertes.
Per offerte kan de klant eventueel direct een boekingsformulier invullen.
In Mijn omgeving kan de klant ook de betalingen regelen en zien of die verwerkt zijn.
Het ontwerpen en bouwen van de Mijn Omgeving module kan in samenwerking met uw eigen website bureau of met een van onze webbouwers.
Vanuit TravelSpirit hebben we een perfecte integratie met de reisApp van het Belgische Appit. Zo maak je optimaal gebruik van de veelzijdigheid van deze krachtige App. Je stuurt gemakkelijk alle reis- en productinformatie naar de mobiele app vanuit een Travelplan. Appit presenteert vervolgens een overzichtelijk dag-tot-dag schema met foto's, excursies en aanbevelingen. En wanneer er wijzigingen zijn in het reisprogramma worden deze onmiddellijk in de app bijgewerkt, zodat alle informatie altijd up-to-date is.
Zowel reizigers als reisorganisaties ervaren de voordelen van de gebruiksvriendelijke app. Dankzij deze gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid kunnen klanten van TravelSpirit snel en gemakkelijk van start gaan met een mobiele app.
“ Vergeet gedrukte reisprogramma’s, Word- en PDF-documenten. Met Appit maak je eenvoudig een digitaal reisprogramma aan. Van bestemming tot accommodatie, van schema's tot reisinformatie & documenten, en nog véél meer! “
Jimmy Buckinx, Projectmanager Appit
Benieuwd hoe dit in zijn werking gaat? Bekijk de online demo
Alvast meer zien? Bekijk sfeerimpressie reisApp
Vaak worden de inbox en de agenda als takenlijst gebruikt, met daarnaast soms nog Post-It's op het scherm. Veel taken in de reisbranche zijn pas relevant tegen de tijd dat de klant bijna op reis gaat. Je houdt overzicht over de actuele taken door middel van een zichtbaarheidsdatum met deadline. Dat creëert algemeen overzicht en rust voor de medewerkers.
De inbox hou je leeg door mails direct te beantwoorden, of door er een taak aan te hangen met een label. Je houdt de taken op deze manier centraal en kan de werkzaamheden per taak taak en type uitvoeren.
Taken zijn gekoppeld aan een afdeling, aan één- of meerdere personen, of aan niemand, zodat je op de dag zelf bepaalt wie ze gaan uitvoeren. Is een collega ziek of druk, dan kun je gemakkelijk taken van elkaar overnemen.
Je kunt deze module uitbreiden met de workflow module.
Het is mogelijk om TravelSpirit te koppelen met de bedrijfsVOIP telefooncentrale. Al voordat de telefoon wordt opgenomen, zie je op het scherm welk contact het betreft en klik je snel door naar de contactencockpit. Aldaar vind je bijvoorbeeld het laatste e-mailcontact met de klant, de reis die hij gaat maken, of het een repeater betreft, etc..
De meest uitgebreide koppeling is met WeCloudIT. Bij deze aanbieder is het zelfs mogelijk om gesprekken terug te luisteren vanaf de gesprekkenlijst, een binnenkomend gesprek automatisch te verbinden aan de juiste verkoper, of direct een klant te bellen zonder het nummer opnieuw te hoeven intoetsen.
Een berichtje aan de reiziger zoals: 'Fijne vakantie', vlak na aankomst op de plek van bestemming, wordt erg gewaardeerd. Bij een vluchtvertraging is het SMS'en van tien klanten veel efficiënter en sneller dan ze allen apart te bellen. Vanzelfsprekend zijn er meer situaties te bedenken, waarin sms zijn meerwaarde bewijst vlak voor, tijdens en vlak na de reis.
Stuur SMS berichten direct vanuit het TravelSpirit CRM systeem naar je contactpersonen. Deze berichten worden opgeslagen in het logboek, zodat ook de collega's op de hoogte zijn.
Elke TravelSpirit omgeving wordt ingericht en gehost op uiterst moderne en snelle servers. De gegevens en de databases worden dagelijks gebackuped en goed beveiligd.
Door middel van gebruikersgroepen kan de manager overal in het systeem, maar kan bijvoorbeeld de staigiar beperkt informatie opvragen en geen klanten verwijderen.
Voor extra veiligheid werken we o.a. met VPN, IP Whitelisting en Two-factor authenticatie.
In TravelSpirit staat veel data opgeslagen. Afhankelijk van de modules waar je mee werkt is dat bijvoorbeeld data op het gebied van omzet, klanten, inkoop en leveranciers. Als je wilt leren van die data dan is de BI module van TravelSpirit een stap in de goede richting. Door gebruik te maken van Google Data Studio (of andere BI software) is alles inzichtelijk in een interactief en makkelijk te gebruiken dashboard, gewoon binnen de TravelSpirit omgeving. Enkele voorbeelden:
Ook andere databronnen zoals Google Analytics kunnen worden gecombineerd in 1 makkelijk te gebruiken en interactief dashboard. Vrijwel elke dataanalyse of rapportage is met een klik op de muis op te roepen.
Naast management reporting kan de BI module ook worden gebruikt om je medewerkers meer overzicht te geven in hun klantenportefeuille zodat ze altijd het antwoord klaar hebben op vragen als: welke klanten kan ik mij het beste op focussen? Welke bestemming verkoop ik relatief goed & welke bestemming moet ik mijn kennis nog wat bijspijkeren? Welke deals verwacht ik deze of volgende week te kunnen sluiten?
TravelSpirit werkt samen met een gespecialiseerde externe partner (Travel Intelligence) voor de configuratie van deze module.
Je kunt b.v. interesses van reizigers bijhouden in bijvoorbeeld luxe, avontuurlijke of sportieve reizen, en relatielabels typeren. Denk daarbij aan 'repeater', 'vip' of 'timewaster'.
Je kunt ook onderlinge relaties vastleggen, zoals: 'medereiziger', 'partner', 'travelagent' of 'thuisblijver'. Desgewenst kun je gebeurtenissen registeren in het logboek.
Met het bewaren van reisvoorkeuren per afzonderlijke reiziger, wordt de kans vergroot dat de deze een repeater wordt.
De CRM module werkt goed samen met andere modules, zoals de koppeling met VOIP, de
E-mail module, Spotler en Trustpilot. Hiermee worden je pre - en aftersales nog krachtiger!
Met deze module kun je per contact bestanden opslaan. (b.v. Word, Excel..)
De bestanden zijn daardoor snel voorhanden en als bijlage aan mail toe te voegen.
Daarnaast is het mogelijk om Word of Google Docs brieven te completeren met gegevens uit het CRM.
Voor de reisspecialist die (ook) groepsreizen aanbiedt, heeft TravelSpirit een aantal interessante modules.
Voor groepsreizen van één club, bv. de duikvereniging, kan een Travelplan worden gemaakt met alle deelnemers. Dit kan door middel van NoNames, zolang de namen nog niet bekend zijn, en het exacte aantal nog niet bekend is. De vereniging kan een Excelbestand met namen aanleveren, dat geïmporteerd kan worden, of gebruik kan maken van het online boekingsformulier. De personen kunnen in kamers ingedeeld worden en het systeem "spuugt" allerlei overzichten uit, zoals deelnemerslijsten, kamerlijsten of een ophaallijst voor de buschauffeur.
Dan zijn er natuurlijk ook groepsreizen, waarop deelnemers zich individueel kunnen inschrijven. Vaak is dit op één of meerdere, vaste vertrekdata. In TravelSpirit kun je bijhouden wat de kosten zijn, de allotment per reis of element is, en kun je zien hoeveel deelnemers zich al hebben ingeschreven.
In combinatie met de Single Point of Entry module, kunnen deze gegevens doorgegeven worden aan de website. Per reis kan daar worden getoond of die met zekerheid doorgaat, of dat er nog te weinig inschrijvingen voor zijn. Een boeking aannemen en verwerken vanaf de website, kan ook!
In de reisbranche is het meer regel dan uitzondering dat medewerkers part-time werken.
In TravelSpirit kunnen de mails van meerdere medewerkers samenkomen in een mailbox, zodat collega's de werkzaamheden makkelijk kunnen voortzetten.
De tijd van continu mails naar mapjes slepen of aan elkaar doorsturen, is verleden tijd. Met de TravelSpirit e-mail modules werk je gemakkelijk samen. Dit kan door mails aan elkaar toe te wijzen, alleen ter informatie te markeren of een prioriteit te geven, waarop de inbox afgehandeld dient te worden.
Aan de hand van zelf in te stellen criteria kunnen diverse acties automatisch uitgevoerd worden, van het toekennen van het label 'offerte aanvraag' tot en met het automatisch archiveren van nieuwsbrieven.
Vanuit de contacten cockpit kun je een e-mail opstellen, waarbij bepaalde gegevens (b.v. paspoortnummer) automatisch ingevuld worden. Ook belangrijke bijlagen, zoals de algemene voorwaarden, worden toegevoegd.
Vanuit een Travelplan kun je de de offerte, factuur en reisbescheiden direct mailen, desgewenst met een betaallink. De verzonden mails zijn voor collega's met de juiste rechten direct zichtbaar in de contactencockpit.
Werk je een keer door tot in de late uurtjes en heb je liever dat de klant dit niet ziet, dan kun je de mails uitgesteld versturen.
Beschikt je bedrijf over meerdere kantoren, afdelingen, labels of handelsnamen?
Met TravelSpirit is het mogelijk om dit vanuit één omgeving te administreren.
Op basis van de afdeling kan bepaald worden welke uitstraling de offerte krijgt, of naar welke grootboeknummers de omzet geboekt moet worden.
In combinatie met de Taken module is het mogelijk om taken aan een afdeling toe te wijzen en bv. op de dag zelf pas te verdelen onder de medewerkers.
Het TravelSpirit systeem is in het Nederlands en Engels beschikbaar. Het beschikt over een spellingschecker in verschillende talen.
Daarnaast is het ook mogelijk om bv. facturen of offertes in een andere taal naar de klant te sturen. Per contact of Travelplan kan de gewenste taal worden ingesteld.
We hebben ook ervaring met het arabische en cyrillische schrift, alsmede diverse uit het Aziatisch continent afkomstige schriften.
Met de nieuwsbrief mogelijkheden van TravelSpirit kun je (potentiële) klanten gericht mailen. Je stuurt b.v. de nieuwsbrief over die hele luxe reis aan alleen diegenen die het label 'Big spender' hebben, i.p.v. naar het hele bestand
In de CRM Contacten cockpit zie je direct of de klant die je aan de telefoon hebt, is aangemeld voor de nieuwsbrief. Mocht dit niet het geval zijn, dan kun je de klant aanbieden de aanmelding alsnog (zelf) uit te voeren. Het aantal aanmelden zal hierdoor flink stijgen.
Er zijn nog veel mogelijkheden wanneer je gebruik maakt van Spotler of MailChimp. Zo zie je welke nieuwsbrieven het contact geopend heeft, of kun je klanten die b.v. net geboekt hebben, uitsluiten van aanbiedingen.
Het CRM/BackOffice systeem van TravelSpirit bewaart veel gegevens, zoals: contactmomenten, offertes, boekingen, marges, betalingen, etc.
Je kunt deze gegevens exporteren naar Excel of PDF door middel van de geavanceerde reportingtools. Bij de TravelSpirit module worden al een paar voorbeeld rapportages geleverd (b.v. een Margeoverzicht). In de lijsten kun je de gegevens filteren en doorsturen naar de raport generator. Met wat technische kennis kun je desgewenst eigen rapportages toevoegen.
Het is ook mogelijk om 's morgens een raport in je e-mail te ontvangen, of te koppelen met BI Software, zie Business Inteligence (BI) module
De Travelplan BackOffice module stelt je in staat om reisplannen samen te stellen. Dit kan op basis van: bouwstenen, complete voorbeeldreizen, losse elementen (auto, hotel, excursie) of combinaties hiervan.
Per regel kun je aangeven of dit voor alle reizigers of enkele reizigers geldt. De prijs wordt per reiziger uitgerekend. In combinatie met andere modules, zoals de kostprijsberekening of verzekeringenmodule, kun je het gehele proces automatiseren.
Een Travelplan kan één of meerdere statussen bevatten, b.v. 'offerte', 'geboekt' of 'niet geboekt'. Het wijzigen van de status is voldoende om de volgende fase in te gaan, wanneer een klant aangeeft de reis te willen boeken. De boekingsbevestiging of factuur komt er dan uit rollen i.p.v. de offerte. Het welbekende, vervelende opnieuw moeten invoeren van namen, reisdata en andere info., behoort zo tot het verleden.
Een upgrade met de Visual Tour Builder (VTB) is zeker een aanrader, wanneer je veel uitgebreide offertes op maat samenstelt. De VTB kan de offerte ook als interactieve website aan de reizigers presenteren.
De mogelijkheden zijn te uitgebreid om hier allemaal op te sommen. In een vrijblijvende, persoonlijke demo laten wij je graag meer zien.
De Nederlandse samenleving is continu in beweging. Om het meest nauwkeurige beeld te blijven schetsen van de Nederlandse consument lanceerde Whooz in 2019 een compleet nieuwe generatie van hun segmentatie.
De segmentatie is ontworpen om alle ruim 7,8 miljoen huishoudens in Nederland te identificeren en te classificeren. De huishoudens zijn gesegmenteerd in 59 subsegmenten, die zijn samengevoegd in 11 segmenten. Het resultaat is een classificatie die een duidelijk beeld schetst van de Nederlandse consumenten voor wat betreft hun sociodemografie, levensstijl, cultuur en (koop)gedrag. Dit geeft je het meest nauwkeurige inzicht in de Nederlandse consument van de 21e eeuw
TravelSpirit CRM koppelt met Whooz, zodat aan de hand van de postcode en het huisnummer de segmentatie als labels wordt opgeslagen.
Er moet veel gebeuren, wanneer de klant boekt. Denk aan reisbescheiden en facturen verzenden, bestellingen plaatsen, aanbetalingen checken, tickets printen, etc..
Deze module maakt al die taken in één keer aan, bijvoorbeeld op basis van de vertrekdatum.
Stel je voor dat zes weken voor vertrek net op een zondag valt. Je kunt dan bepalen of dit naar de maandag of de vrijdag ervoor verplaatst moet worden.
Net als bij de taken module, bestaat een taak uit een zichtbaarheidsdatum met deadline. Taken die nog niet relevant zijn, worden daarom ook nog niet getoond in de takenlijst van de gebruiker, maar wel in de contacten cockpit van de klant!
Voor deze module is de aanschaf van de taken module noodzakelijk.
De Travel Agent Tool (ZRA-module) is speciaal ontwikkeld om de samenwerking tussen touroperators en ZRA's te vereenvoudigen. Touroperators zetten via deze gebruikersvriendelijke tool offertes klaar en reisagenten kunnen deze offertes gemakkelijk personaliseren. Zo werken beide partijen efficiënter samen en behoudt de reisagent zijn eigen merkidentiteit.
In de Travel Agent Tool bepaalt de touroperator wat de reisagent mag aanpassen. Deze heeft daarbinnen vervolgens de volledige vrijheid om logo's, teksten, foto's en de marge te wijzigen in de offerte.
Wil de eindklant wijzigingen aanbrengen in het reisschema? In de Travel Agent Tool doet de touroperator dat op verzoek van de ZRA, zonder dat de eerdere wijzigingen in de offerte verloren gaan. Dankzij de Travel Agent Tool wordt een reisagent niet als reisorganisator aangemerkt. Die eindverantwoordelijkheid blijft bij de touroperator.
De Travel Agent Tool werkt naadloos samen met de Visual Tour Builder.
Nieuwsbericht: Offertemodule slaat brug tussen Reisagent en Touroperator >>