logo

Destination Management software

TravelSpirit is geschikt voor alle soorten reisondernemingen. Voor de DMC zijn een aantal modules specifiek van toepassing.

Zo is het met de commissiemodule mogelijk om per product - en klantgroep de afgesproken commissie bij te houden en automatisch toe te passen op de facturen aan de touroperators.

In een verkochte reis kun je per medereiziger bijhouden aan welke onderdelen deze deelneemt, zoals aan een excursie. Via de rapportage tools kunnen we deelnemerslijsten en kamerlijsten fabriceren.

De inkoopmodules zorgen ervoor dat ook de leveranciers, zoals het bedrijf voor de transfers, op tijd doorkrijgen wie ze, op welke tijd, op moeten halen.

parallax1parallax2parallax3

Commissie naar de klant of het hotel

Het berekenen van commissie geen karwei meer

Met deze module is het mogelijk om de commissie (korting) naar de klant te berekenen op basis van klantgroep en productcategorie. Voorbeeld: Drie procent commissie voor agenten van VakantieXperts op vluchten en acht procent op het landarrangement.

Werk je veel B2B en stuur je commissiefacturen naar het hotel, dan kan de commissietool goed van pas komen. Deze berekent de commissie en houdt rekening met bv. ontbijt of BTW waar geen commissie op van toepassing is. De verzamel commissienota aan het hotel wordt in de loop van de maand gevuld, zodat je deze alleen nog maar hoeft te controleren en versturen.

Meer over Commissie

MediaSpirit fotobeheerprogramma en mediatheek

Meer over MediaSpirit

E-mail marketing voor de reisbranche

Gerichte online marketing campagnes

Met de nieuwsbrief mogelijkheden van TravelSpirit kun je (potentiële) klanten gericht mailen. Je stuurt b.v. de nieuwsbrief over die hele luxe reis aan alleen diegenen die het label 'Big spender' hebben, i.p.v. naar het hele bestand

In de CRM Contacten cockpit zie je direct of de klant die je aan de telefoon hebt, is aangemeld voor de nieuwsbrief. Mocht dit niet het geval zijn, dan kun je de klant aanbieden de aanmelding alsnog (zelf) uit te voeren. Het aantal aanmelden zal hierdoor flink stijgen.

Er zijn nog veel mogelijkheden wanneer je gebruik maakt van Spotler of MailChimp. Zo zie je welke nieuwsbrieven het contact geopend heeft, of kun je klanten die b.v. net geboekt hebben, uitsluiten van aanbiedingen.

Meer over Nieuwsbrief

Travelplan BackOffice module

Voorkom dubbele invoer met de Travelplan module

De Travelplan BackOffice module stelt je in staat om reisplannen samen te stellen. Dit kan op basis van: bouwstenen, complete voorbeeldreizen, losse elementen (auto, hotel, excursie) of combinaties hiervan.

Per regel kun je aangeven of dit voor alle reizigers of enkele reizigers geldt. De prijs wordt per reiziger uitgerekend. In combinatie met andere modules, zoals de kostprijsberekening of verzekeringenmodule, kun je het gehele proces automatiseren.

Een Travelplan kan één of meerdere statussen bevatten, b.v. 'offerte', 'geboekt' of 'niet geboekt'. Het wijzigen van de status is voldoende om de volgende fase in te gaan, wanneer een klant aangeeft de reis te willen boeken. De boekingsbevestiging of factuur komt er dan uit rollen i.p.v. de offerte. Het welbekende, vervelende opnieuw moeten invoeren van namen, reisdata en andere info., behoort zo tot het verleden.

Een upgrade met de Visual Tour Builder (VTB) is zeker een aanrader, wanneer je veel uitgebreide offertes op maat samenstelt. De VTB kan de offerte ook als interactieve website aan de reizigers presenteren.

De mogelijkheden zijn te uitgebreid om hier allemaal op te sommen. In een vrijblijvende, persoonlijke demo laten wij je graag meer zien.

Meer over Travelplan

Koppel met uw boekhouding

Besteed minder tijd aan boekhouden

De facturen in de boekhouding nog een keer invoeren, terwijl je die in de backoffice al hebt gemaakt? Vaak is dat het geval, maar niet met TravelSpirit!

Onze modules koppelen met diverse boekhoudsystemen. De meest uitgebreide koppeling is met Exact. Bij deze koppeling kan de omzet uitgesteld worden naar de maand dat de reiziger vertrekt. De calculatie kan ook al naar Exact gestuurd worden, zodat de operationele, verwachte winst in de boekhouding zichtbaar wordt.

Maak je ook gebruik van de inkoopfacturen module, breid deze dan uit met een koppeling naar Exact en bespaar jezelf veel dubbele invoer.

Desgewenst kunnen de betalingen ingelezen worden vanuit de boekhouding, zodat de medewerkers in TravelSpirit kunnen zien of, en hoeveel, de klant betaald heeft.

Meer over Accounting

Agenda module

Afspraken met je relaties

Deze module is vooral bedoeld voor het vastleggen van nieuwe afspraken met je klanten en leveranciers. Deze worden samen met de voorbije afspraken, getoond in een speciaal blokje in de CRM contacten cockpit.

Er kan (optioneel) worden uitgebreid met uitnodigingen, wanneer je speciale events organiseert, zoals klanten informatie avonden. Het contact kan dan aangeven of deze alleen komt of met partner en b.v. aanschuift bij de lunch.

Meer over Agenda

Annuleringen

Een annulering voor de touroperator kan financieel nog wel eens voordelig uitvallen, hoewel het vaak een administratieve rompslomp is.

De reis, of een deel daarvan, dient namelijk te worden gecrediteerd. Op basis van bv. de ANVR annuleringsvoorwaarden, dient vervolgens een annuleringsnota te worden gemaakt.

De voorwaarden zullen, ook aan de inkoopkant, per leverancier afwijken.

Deze module van TravelSpirit neemt veel werk uit handen. Zo wordt de creditnota en annuleringsfactuur automatisch aangemaakt en worden, zowel aan de verkoop- als aan de inkoopkant, de financiële consequenties berekend.

Meer over Annuleringen

TravelSpirit Basis systeem

Een solide fundament voor uw automatisering

Elke TravelSpirit omgeving wordt ingericht en gehost op uiterst moderne en snelle servers. De gegevens en de databases worden dagelijks gebackuped en goed beveiligd.

Door middel van gebruikersgroepen kan de manager overal in het systeem, maar kan bijvoorbeeld de staigiar beperkt informatie opvragen en geen klanten verwijderen.

Voor extra veiligheid werken we o.a. met VPN, IP Whitelisting en Two-factor authenticatie.

Meer over Basis

Betaallink

Stuur de klant een betaallinkje

TravelSpirit koppelt met Mollie, Buckaroo en Ingenico. Op deze manier kun je de klant een betaallinkje meesturen met de factuur. Dit kan voor de aanbetaling, de restantbetaling of direct het hele bedrag. Afhankelijk van de services die je bij de PSP hebt geactiveerd, kan de klant dan betalen met b.v. iDeal, Creditcard, Apple Pay of Paypal.

Meer over Betaallink

Business Intelligence (BI)

Automatiseer processen rond rapportages met BI

In TravelSpirit staat veel data opgeslagen. Afhankelijk van de modules waar je mee werkt is dat bijvoorbeeld data op het gebied van omzet, klanten, inkoop en leveranciers. Als je wilt leren van die data dan is de BI module van TravelSpirit een stap in de goede richting. Door gebruik te maken van Google Data Studio (of andere BI software) is alles inzichtelijk in een interactief en makkelijk te gebruiken dashboard, gewoon binnen de TravelSpirit omgeving. Enkele voorbeelden:

  • Conversie per medewerker, bestemming, leverancier of kwartaal;
  • Marge per afdeling, kantoor of maandCash Flow prognose, inclusief uitgaven aan kantoorkosten zoals salarissen & overhead;
  • Productiviteit & KPI's

Ook andere databronnen zoals Google Analytics kunnen worden gecombineerd in 1 makkelijk te gebruiken en interactief dashboard. Vrijwel elke dataanalyse of rapportage is met een klik op de muis op te roepen.

Naast management reporting kan de BI module ook worden gebruikt om je medewerkers meer overzicht te geven in hun klantenportefeuille zodat ze altijd het antwoord klaar hebben op vragen als: welke klanten kan ik mij het beste op focussen? Welke bestemming verkoop ik relatief goed & welke bestemming moet ik mijn kennis nog wat bijspijkeren? Welke deals verwacht ik deze of volgende week te kunnen sluiten?

TravelSpirit werkt samen met een gespecialiseerde externe partner (Travel Intelligence) voor de configuratie van deze module.

Meer over BI

Chat mogelijkheid op de website

Chat met je website bezoeker en lees dit terug in het CRM

De chatmodule van TravelSpirit werkt nauw samen met Social Intents. De bezoeker kan op de website een chatgesprek initiëren door middel van een button. Via Slack of Microsoft Teams kun je zowel mobiel, als op de desktop, met de bezoeker chatten.

De chat geschiedenis wordt in een nieuw blokje getoond in de CRM contacten cockpit.

Meer over Chat

Co2 Footprint

Toon je klant diens bijdrage t.g.v. de CO2 uitstoot

TravelSpirit heeft een koppeling met Atmosfair dat, aan de hand van de vluchtgegevens,

de Co2 uitstoot en het te compenseren bedrag kan berekenen.


De gegevens worden opgeslagen in het Travelplan, zodat ze op bv. de factuur of offerte aan de reizigers kunnen worden getoond.

Meer over Co2 Footprint

Travel CRM software

De travel CRM software van TravelSpirit is volledig toegespitst op de reisbranche.

Je kunt b.v. interesses van reizigers bijhouden in bijvoorbeeld luxe, avontuurlijke of sportieve reizen, en relatielabels typeren. Denk daarbij aan 'repeater', 'vip' of 'timewaster'.

Je kunt ook onderlinge relaties vastleggen, zoals: 'medereiziger', 'partner', 'travelagent' of 'thuisblijver'. Desgewenst kun je gebeurtenissen registeren in het logboek.

Met het bewaren van reisvoorkeuren per afzonderlijke reiziger, wordt de kans vergroot dat de deze een repeater wordt.

De CRM module werkt goed samen met andere modules, zoals de koppeling met VOIP, de

E-mail module, Spotler en Trustpilot. Hiermee worden je pre - en aftersales nog krachtiger!

Meer over CRM

Documenten module

Documenten per contact

Met deze module kun je per contact bestanden opslaan. (b.v. Word, Excel..)

De bestanden zijn daardoor snel voorhanden en als bijlage aan mail toe te voegen.


Daarnaast is het mogelijk om Word of Google Docs brieven te completeren met gegevens uit het CRM.

Meer over Documenten

Groepsreizen

Individuele groepsreizen of per club kan beiden!

Voor de reisspecialist die (ook) groepsreizen aanbiedt, heeft TravelSpirit een aantal interessante modules.

Voor groepsreizen van één club, bv. de duikvereniging, kan een Travelplan worden gemaakt met alle deelnemers. Dit kan door middel van NoNames, zolang de namen nog niet bekend zijn, en het exacte aantal nog niet bekend is. De vereniging kan een Excelbestand met namen aanleveren, dat geïmporteerd kan worden, of gebruik kan maken van het online boekingsformulier. De personen kunnen in kamers ingedeeld worden en het systeem "spuugt" allerlei overzichten uit, zoals deelnemerslijsten, kamerlijsten of een ophaallijst voor de buschauffeur.

Dan zijn er natuurlijk ook groepsreizen, waarop deelnemers zich individueel kunnen inschrijven. Vaak is dit op één of meerdere, vaste vertrekdata. In TravelSpirit kun je bijhouden wat de kosten zijn, de allotment per reis of element is, en kun je zien hoeveel deelnemers zich al hebben ingeschreven.

In combinatie met de Single Point of Entry module, kunnen deze gegevens doorgegeven worden aan de website. Per reis kan daar worden getoond of die met zekerheid doorgaat, of dat er nog te weinig inschrijvingen voor zijn. Een boeking aannemen en verwerken vanaf de website, kan ook!

Meer over Groepsreizen

TravelSpirit binnenkomende E-mails

TravelSpirit maakt digitaal samenwerken transparant, efficiënt en snel

In de reisbranche is het meer regel dan uitzondering dat medewerkers part-time werken.

In TravelSpirit kunnen de mails van meerdere medewerkers samenkomen in een mailbox, zodat collega's de werkzaamheden makkelijk kunnen voortzetten.

De tijd van continu mails naar mapjes slepen of aan elkaar doorsturen, is verleden tijd. Met de TravelSpirit e-mail modules werk je gemakkelijk samen. Dit kan door mails aan elkaar toe te wijzen, alleen ter informatie te markeren of een prioriteit te geven, waarop de inbox afgehandeld dient te worden.

Aan de hand van zelf in te stellen criteria kunnen diverse acties automatisch uitgevoerd worden, van het toekennen van het label 'offerte aanvraag' tot en met het automatisch archiveren van nieuwsbrieven.

Meer over Inlezen E-mails

E-mails versturen met TravelSpirit

Opstellen e-mails gemakkelijker met templates

Vanuit de contacten cockpit kun je een e-mail opstellen, waarbij bepaalde gegevens (b.v. paspoortnummer) automatisch ingevuld worden. Ook belangrijke bijlagen, zoals de algemene voorwaarden, worden toegevoegd.

Vanuit een Travelplan kun je de de offerte, factuur en reisbescheiden direct mailen, desgewenst met een betaallink. De verzonden mails zijn voor collega's met de juiste rechten direct zichtbaar in de contactencockpit.

Werk je een keer door tot in de late uurtjes en heb je liever dat de klant dit niet ziet, dan kun je de mails uitgesteld versturen.

Meer over Verzenden E-mails

Inkoop facturen

Controles van inkoopfacturen gemakkelijker

De ene leverancier stuurt de rekeningen vooraf, de andere achteraf. Sommigen sturen ze dubbel en heel af en toe niet. Het is altijd een uitzoekwerk om rekeningen van leveranciers te controleren op de status, accuratesse en dubbele verzending.

Met de inkoopfacturen module worden deze controles een stuk gemakkelijker. Aan de hand van de mail van de leverancier kan direct een inkoopfactuur in het systeem worden aangemaakt. Deze module toont, m.b.t. de gekozen leverancier, alleen de orderregels waar nog een factuur voor wordt verwacht.

De orderregels worden aan de inkoopfactuur gekoppeld, waarna deze de volgende keer niet meer zal worden getoond. Optioneel kan de inkoopfactuur naar Exact Online of AFAS worden doorgestuurd. Dit voorkomt veel dubbel werk.


Werk je samen met Airtrade of BSP, dan kunnen de verzamelfacturen van deze partner automatisch gematcht worden.

Meer over Inkoop facturen

Inkoop kostprijzen

Van inkoop in vreemde valuta tot verkoop in Euro's

In TravelSpirit kun je voor incidentele producten de kostprijs zelf invoeren, en voor producten die vaker verkocht worden, deze automatisch laten uitrekenen.

Aan de hand van het simpelweg invoeren van prijzen, zoals je ze van de leverancier ontvangt, en het opgeven van specials die van toepassing zijn, kan de verkoopprijs worden uitgerekend.

De vaste koers of dagkoers wordt gebruikt om de prijs om te rekenen naar Euro's.

Per product, template of sub-product, kan de marge of opslag worden bepaald.

Mocht het hotel allerlei specials toepassen (7=6, vroegboekkorting, schoonmaakkosten, toeristenbelastingen, etc..), dan rekent deze module die gewoon mee.

Er kan met van alles rekening worden gehouden, zoals: weekendtoeslagen, korting voor ouderen, korting bij meer nachten en toeslag voor feestdagen per land of regio.

Meer over Inkoop kostprijzen

Kantoren en Afdelingen

Meerdere kantoren, afdelingen, labels, etc..?

Beschikt je bedrijf over meerdere kantoren, afdelingen, labels of handelsnamen?

Met TravelSpirit is het mogelijk om dit vanuit één omgeving te administreren.

Op basis van de afdeling kan bepaald worden welke uitstraling de offerte krijgt, of naar welke grootboeknummers de omzet geboekt moet worden.

In combinatie met de Taken module is het mogelijk om taken aan een afdeling toe te wijzen en bv. op de dag zelf pas te verdelen onder de medewerkers.

Meer over Kantoren

Maps

Maps en routebeschrijvingen

Verrijk de offerte of reisbescheiden met één of meerdere kaartjes van Google Maps of Open streetview.

Per product (hotel, excursie, etc...) wordt het met deze uitbreiding mogelijk om de locatie te pinpointen. De latitude en longitude worden gebruikt om op de output een routekaart of locatiekaartje te tonen.

Optioneel kan er ook een Google routebeschrijving worden toegevoegd aan de reisbescheiden.

Bij de Visual Tour Builder zijn deze mogelijkheden standaard al inbegrepen en kan er zelfs een interactieve kaart worden gebruikt.

Meer over Maps

Meertalig - multilingual - mehrsprachig

Bescheiden naar klant in verschillende schriften

Het TravelSpirit systeem is in het Nederlands en Engels beschikbaar. Het beschikt over een spellingschecker in verschillende talen.

Daarnaast is het ook mogelijk om bv. facturen of offertes in een andere taal naar de klant te sturen. Per contact of Travelplan kan de gewenste taal worden ingesteld.

We hebben ook ervaring met het arabische en cyrillische schrift, alsmede diverse uit het Aziatisch continent afkomstige schriften.

Meer over Meertalig

Mobile App

Koppeling naar de reisApp van Appit

Vanuit TravelSpirit hebben we een perfecte integratie met de reisApp van het Belgische Appit. Zo maak je optimaal gebruik van de veelzijdigheid van deze krachtige App. Je stuurt gemakkelijk alle reis- en productinformatie naar de mobiele app vanuit een Travelplan. Appit presenteert vervolgens een overzichtelijk dag-tot-dag schema met foto's, excursies en aanbevelingen. En wanneer er wijzigingen zijn in het reisprogramma worden deze onmiddellijk in de app bijgewerkt, zodat alle informatie altijd up-to-date is.

Zowel reizigers als reisorganisaties ervaren de voordelen van de gebruiksvriendelijke app. Dankzij deze gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid kunnen klanten van TravelSpirit snel en gemakkelijk van start gaan met een mobiele app.

“ Vergeet gedrukte reisprogramma’s, Word- en PDF-documenten. Met Appit maak je eenvoudig een digitaal reisprogramma aan. Van bestemming tot accommodatie, van schema's tot reisinformatie & documenten, en nog véél meer!
Jimmy Buckinx, Projectmanager Appit

Benieuwd hoe dit in zijn werking gaat? Bekijk de online demo 

Alvast meer zien? Bekijk sfeerimpressie reisApp

Meer over Mobile App

Online Offerte

Unieke presentatie van de reisofferte

Met de TravelSpirit BackOffice en/of de Visual Tour Builder maak je reisplannen voor de klant op een intuïtieve en gemakkelijke manier.

Je kunt het reisplan aan de klant op traditionele wijze presenteren als PDF, maar ook als gepersonaliseerde website! Benut mogelijkheden die het internet biedt, zoals van het tonen van video's!

De webdesigner bepaalt hoe de (mini)website eruit ziet, dus geen vaste templates! Kies een uitstraling die past bij je bedrijf. Elke wijziging in het reisplan is direct zichtbaar in een ander browser-window. Nog even wat teksten fine-tunen? Dat kan live in de offerte!

Meer over Online Offerte

Reisbureauregeling en BTW op reizen

Administreer de reisbureau regeling goed!

De belastingdienst kan het niet leuker maken, wel ingewikkelder. Daar is de reisbureau regeling, met BTW over de marge, een voorbeeld van.


Gelukkig kan TravelSpirit hierbij helpen en ervoor zorgen dat deze regeling goed geadministreerd wordt.

Meer over Reisbureau regeling

Reporting

Meten is weten

Het CRM/BackOffice systeem van TravelSpirit bewaart veel gegevens, zoals: contactmomenten, offertes, boekingen, marges, betalingen, etc.

Je kunt deze gegevens exporteren naar Excel of PDF door middel van de geavanceerde reportingtools. Bij de TravelSpirit module worden al een paar voorbeeld rapportages geleverd (b.v. een Margeoverzicht). In de lijsten kun je de gegevens filteren en doorsturen naar de raport generator. Met wat technische kennis kun je desgewenst eigen rapportages toevoegen.

Het is ook mogelijk om 's morgens een raport in je e-mail te ontvangen, of te koppelen met BI Software, zie Business Inteligence (BI) module

Meer over Reporting

Surveys

Enquêtes aan de klant geïntegreerd met het CRM

Uitnodigingen aan de klant voor het meedoen aan een enquête, kun je versturen via de CRM koppeling met SurveyMonkey.

De door de reiziger ingevulde enquête wordt direct in de CRM cockpit van TravelSpirit getoond.

Dit kan handig zijn als je de klant aan de telefoon krijgt. Je kunt dan direct inspelen op eventuele wensen of klachten.

Meer over Surveys

Taken module

Alle taken van de medewerkers centraal

Vaak worden de inbox en de agenda als takenlijst gebruikt, met daarnaast soms nog Post-It's op het scherm. Veel taken in de reisbranche zijn pas relevant tegen de tijd dat de klant bijna op reis gaat. Je houdt overzicht over de actuele taken door middel van een zichtbaarheidsdatum met deadline. Dat creëert algemeen overzicht en rust voor de medewerkers.

De inbox hou je leeg door mails direct te beantwoorden, of door er een taak aan te hangen met een label. Je houdt de taken op deze manier centraal en kan de werkzaamheden per taak taak en type uitvoeren.

Taken zijn gekoppeld aan een afdeling, aan één- of meerdere personen, of aan niemand, zodat je op de dag zelf bepaalt wie ze gaan uitvoeren. Is een collega ziek of druk, dan kun je gemakkelijk taken van elkaar overnemen.

Je kunt deze module uitbreiden met de workflow module.

Meer over Taken

Telefoonkoppeling (VOIP)

Meldt wie belt!

Het is mogelijk om TravelSpirit te koppelen met de bedrijfsVOIP telefooncentrale. Al voordat de telefoon wordt opgenomen, zie je op het scherm welk contact het betreft en klik je snel door naar de contactencockpit. Aldaar vind je bijvoorbeeld het laatste e-mailcontact met de klant, de reis die hij gaat maken, of het een repeater betreft, etc..

De meest uitgebreide koppeling is met WeCloudIT. Bij deze aanbieder is het zelfs mogelijk om gesprekken terug te luisteren vanaf de gesprekkenlijst, een binnenkomend gesprek automatisch te verbinden aan de juiste verkoper, of direct een klant te bellen zonder het nummer opnieuw te hoeven intoetsen.

Meer over Telefoonkoppeling

TrustPilot reviews

Zie direct hoe de klant u waardeert

Je kunt de klant vanuit de contacten cockpit uitnodigen om je bedrijf of diensten te waarderen met TrustPilot.

Bij het openen van de cockpit zie je het aantal TrustPilot sterren direct in beeld en kun je teruglezen wat de klant heeft geschreven. In combinatie met andere modules, zoals de telefoonkoppeling, kun je dus accuraat inspelen op hetgeen je ter plekke voor je hebt.

Meer over Trustpilot

Whooz

De Nederlandse samenleving is continu in beweging. Om het meest nauwkeurige beeld te blijven schetsen van de Nederlandse consument lanceerde Whooz in 2019 een compleet nieuwe generatie van hun segmentatie.

De segmentatie is ontworpen om alle ruim 7,8 miljoen huishoudens in Nederland te identificeren en te classificeren. De huishoudens zijn gesegmenteerd in 59 subsegmenten, die zijn samengevoegd in 11 segmenten. Het resultaat is een classificatie die een duidelijk beeld schetst van de Nederlandse consumenten voor wat betreft hun sociodemografie, levensstijl, cultuur en (koop)gedrag. Dit geeft je het meest nauwkeurige inzicht in de Nederlandse consument van de 21e eeuw

TravelSpirit CRM koppelt met Whooz, zodat aan de hand van de postcode en het huisnummer de segmentatie als labels wordt opgeslagen.

Lees meer over de Whooz module >>

Meer over Whooz